למרות המתיחות: תכניות ה-MBA בארה"ב מחפשות ישראלים

לקראת פתיחת הליך ההרשמה לתכניות הניהול המובילות בארה"ב בסוף הקיץ, נאבקות אוניברסיטאות העילית בארה"ב על הסטודנט הישראלי ■ "הישראלים מוכיחים עצמם כמצטיינים אקדמית וחברתית"

המועמדים הישראליים החולמים על תואר שני במנהל עסקי בתכניות העילית בארה"ב יכולים להירגע: על אף הביקורת הרבה על ישראל בעולם, חוסר היציבות הפוליטית וחילוקי הדעות עם הממשל בוושינגטון - הסטודנטים הישראלים בהארוורד, ברקלי וקולומביה ממשיכים לעשות כבוד ולגרום לוועדות הקבלה של המוסדות לחפש עוד ועוד סטודנטים ישראלים למלא את ספסליהם בתכניות הבינלאומיות.

"הסטודנטים הישראלים מוכיחים את עצמם כסטודנטים מצטיינים הן ברמה האקדמית והן ברמה החברתית והאוניברסיטאות השונות מאמינות בתרומת הסטודנט הישראלי למגוון הסטודנטים הלומדים בתכניות הלימוד למנהל עסקים שלהן", אומרת גלית אדסמן, יועצת לימודים בכירה בקרן חינוך ארה"ב-ישראל, המקדמת לימודי ישראלים בתכניות אלה.

בשבוע הבא צפוייה הקרן לקיים בישראל כנס MBA מיוחד בו נרשם השנה מספר שיא של אוניברסיטאות מארה"ב המגיעות לגייס סטודנטים ישראלים. בין המוסדות ניתן למצוא, בין היתר, שמות כמו ייל, הארוורד, סטנפורד, MIT, קלוג, טאק, ועוד. עוד קודם לכן יתקיים השבוע פאנל אינטרנטי מיוחד לישראלים בהשתתפות בכירים בוועדות הקבלה שיענו על שאלות מועמדים פוטנציאליים.

המוסדות האמריקאיים לא רק שולחים את נציגיהם, אלא גם מציידים אותם בצ'קים מכובדים: כך למשל תציע השנה האוניברסיטה של צפון קרוליינה בין 2 ל-3 מלגות מלאות לישראלים ואילו אוניברסיטת שיקאגו מציעה בשנים האחרונות (בתמיכת תורמים) מספר דומה של מלגות מלאות לסטודנטים ישראליים בסכום של כ-140 אלף דולר.

עפ"י נתוני קרן חינוך ארה"ב-ישראל כיום שוהים בארה"ב מעל 3,061 סטודנטים ישראלים הלומדים לתארים השונים, אליהם צפויים להצטרף כ- 160 סטודנטים בשנה הבאה. המירוץ להרשמה לתואר MBA בחו"ל הפך בשנים האחרונות לתעשייה של ממש בישראל, הכוללת בין היתר מכונים שונים המכינים את המועמדים לבחינות ה-GMAT וה-TOEFL הנדרשות לצורך הלימודים וכן חברות ייעוץ המעסיקות עורכים ויועצי קבלה שתפקידם להכין את המועמדים לראיונות וכן לעזור להם בגיבוש האסטרטגיה לפנייה לבתי הספר, עריכת החיבורים הנדרשים במסגרת ההליך ובחירת ממליצים בפני ועדות הקבלה.