חילוקי דעות ב'פד': האם הכלכלה האמריקנית תאט ב-2010?

נשיא שלוחת ה'פד' בדאלאס: "הכלכלה האמריקנית עתידה להאט" ■ נשיא שלוחת ה'פד' של ריצ'מונד: "הצריכה הפרטית בארה"ב והשקעות ההון של החברות יתרחבו מספיק על מנת לאפשר את המשך ההתאוששות"

נשיא שלוחת ה'פד' בדאלאס, ריצ'רד פישר (Richard Fisher), אמר בראיון לעיתון היפני Nikkei היום (ג') כי תזמון ההידוק המוניטארי שהבנק המרכזי האמריקני צריך לבצע תלוי בתנאי הכלכלה האמריקנית, שעתידה להאט בהמשך המחצית השנייה של 2010.

"חולשה בצריכה הפרטית עלולה לפגוע בצמיחה, כך שהפוליטיקאים עלולים לקרוא להרחבה של ההקלות המוניטאריות, למרות שכבר אין לפדרל ריזרב כבר יותר מדי מה לעשות", הוסיף פישר.

עמיתו של פישר, נשיא שלוחת ה'פד' של ריצ'מונד, ג'פרי לאקר (Jeffrey Lacker), נשמע יותר אופטימי באומרו ל-Nikkei כי הצריכה הפרטית בארה"ב והשקעות ההון של החברות והעסקים יתרחבו ויתעצמו מספיק על מנת לאפשר את המשך ההתאוששות בכלכלה האמריקנית בהמשך השנה ולתוך שנת 2011.

"בעיות החוב באירופה ככל הנראה לא יפגעו בחומרה בכלכלת ארה"ב, כאשר הפגיעה בצמיחת התמ"ג השנתית ככל הנראה תסתכם ב-0.1-0.2% בלבד", ציין לאקר. "אם ההתאוששות בארה"ב תהיה יציבה, המפתח יהיה האם להשמיט את הבטחת הבנק המרכזי להשאיר את שיעור הריבית ברמה נמוכה כזו 'לתקופה ממושכת' בהמשך 2010", הוסיף פישר