וול סטריט קטעה רצף של 7 ימי ירידות, העליות נחלשו בסיום

הבורסה קטעה רצף של 7 ימי ירידות: ה-S&P 500 עלה ב-0.5% ■ מדד מנהלי הרכש למגזר נותני השירותים ירד מעבר לצפי ■ מריל לינץ': "היעד של 1,300-1,325 נק' ל-S&P500 עד סוף השנה לא תקף"

בסיום היום הראשון של שבוע המסחר המקוצר בוול סטריט המדדים הצליחו לחתום בעליות של עד 0.6% ולקטוע רצף של 7 ימי ירידות. אבל, ומה שמעניין יותר, הוא סיבוב הפרסה שחל היום בבורסה מעבר לים. בשיאם, המדדים המובילים בוול סטריט עלו בשיעור מירבי של 2% בהמשך לראלי בשאר שוקי העולם, ולאחר שחזרה מחופשה של שלושה ימים בה לא פעלה. אותן עליות נמחקו במהלך המסחר והמדדים עברו להיסחר ביציבות, כשמדד הנאסד"ק אף הספיק לשהות בטריטוריה השלילית. בסיום כאמור, במיני-ראלי של הדקות האחרונות, המדדים עלו והצליחו לסיים בתשואה חיובית.

ברקע, היה נתון מאקרו ממגזר נותני השירותים שהעיב במקצת על האופטימיות. מדובר במדד מנהלי הרכש למגזר נותני השירותים לחודש יוני שהצביע על התרחבות נמוכה מהצפוי בתחום זה בארה"ב: בעוד הכלכלנים צפו כי המדד יעמוד על 55 נקודות - הוא נקבע לבסוף ברמה של 53.8 נקודות בלבד. מוקדם יותר, באירופה נחתם המסחר בעליות של עד 3.2% בהובלת לונדון, ואסיה ננעלה מוקדם יותר בעליות מירביות של 1.9%.

נזכיר כי אתמול לא התקיים מסחר בוול סטריט לרגל יום העצמאות האמריקני. כשהמשקיעים שבו היום מחופשת החג הם העריכו מחדש את הפוזיציות שלהם. חלק מהאנליסטים סבורים כי משמעותן של הירידות בשבוע האחרון היא שהשוק מתמחר תחתית כפולה. "המניות מתמחרות האטה רצינית של הצמיחה הכלכלית", אמר ניק קאליבס, אנליסט ב-MF גלובל. מנתחים טכניים בוול סטריט, המתבססים כמובן על ניתוח טכני לצורך קבלת החלטות בשוק המניות, מעריכים כי שוק דובי נוסף יצא רשמית לדרך.

אנליסטים במריל לינץ', זרוע ההשקעות של בנק אוף אמריקה , מעריכים כי מדד ה-S&P 500 בדרך ל-950-1,000 נקודות עד חודש ספטמבר או אוקטובר, לאחר שהוא שבר את רמת התמיכה ב-1,044 נקודות בשבוע שעבר. "היעד של 1,300-1,325 נקודות ל-S&P 500 עד סוף השנה כבר אינו תקף", כתבו האנליסטים מארי-אן בארטלס וסטיבן סוטמאייר בסקירה שהופצה היום ללקוחות הבנק.

BP ממשיכה לעורר את עניין המשקיעים

טבע , חברת התרופות הגנריות הגדולה בעולם, הודיעה היום שהיא מארגנת מחדש את החטיבות הגיאוגרפיות שלה ומבטלת את חטיבת TIG (רש"ת: Teva International Group), שבראשה עמד עד היום חיים הורביץ, בנו של היו"ר לשעבר וממייסדי החברה אלי הורביץ.

יצרנית הרכב הגדולה בעולם, טויוטה , הודיעה אמש לרשויות ביפן כי היא מתכוונת להחזיר למוסכים כ-95 אלף מכוניות לקסוס וקראון ביפן בכדי לתקן כשל מנוע אפשרי, במסגרת מאמציה להגביר את הפיקוח על הבטיחות. לדברי יושיהיקו טבאי, אנליסט בקזקה סקיוריטיס בטוקיו, משקיעים צפויים להתעלם מהידיעה מכיוון שעלותו של כל זימון צפויה להיות מוגבלת, ומכיוון שזימונים כאלה אינם נתפסים כשליליים באופן כללי, כל עוד הם מתבצעים לאלתר בעקבות חשיפת הבעיות.

BP בלטה על רקע הדיווח כי החברה מחפשת משקיע אסטרטגי על מנת להבטיח את עצמאותה ולהמנע מהצעות רכש. שמועות בשוק מדברות קרנות השקעה של לוב שעשויות לבצע השקעה מהותית בחברה. מצד שני, הממשל בלונדון, דיווח היום עיתון ה"טיימס" הלונדוני, נערך "לכל תרחיש אפשרי" ובכללו גם הלאמת החברה במידה ולא תצליח לעמוד בחובותיה ובעלויות הכבדות של הדליפה.

אורמת טכנולוגיות הוסיפה לרכז עניין ברקע חילופי האשמות בין משפחת המייסדים ברוניצקי לבין בעלת העניין בחברה האם אורמת, גזית אינק. החברה הודיעה כי ביום 30 ביוני 2010 השלימה את התכנית לרכישת מניות של החברה הבת, אורמת טכנולוגיות, בסכום של עד 50 מיליון דולר. מסגרת התוכנית רכשה החברה, במהלך המסחר בבורסה של ניו יורק, סך כולל של 1,756,580 מניות במחיר ממוצע של 28.43 דולר למניה והגדילה את שיעור אחזקותיה בחברת הבת ב-3.89% ומחזיקה כיום בכ-59.9%.

סרגון הודיעה היום למשקיעים כי תפרסם את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה ביום שני, ה-26 ביולי לפני פתיחת שבוע המסחר. עוד הזמינה החברה את משקיעיה להשתתף בשיחת ועידה עם מנהלי החברה סביב הדו"חות בשעה 9:00 בתאריך האמור.