וול סטריט סיימה 3 ימי עליות רצופים; מניות הדשנים עלו

הדאו ג'ונס טיפס בעוד 1.2% ■ גייתנר: "ההתאוששות מאד מעודדת" ■ ירידה חדה מהצפי של 21 אלף במס' התביעות הראשוניות לדמי אבטלה, שהסתכמו ב-454 אלף ■ הריביות באירופה נותרו בשפל

וול סטריט חתמה ערב שלישי ברציפות של עליות, כאשר את העליות במדדים המובילים הובילו מניות ה"בלו צ'יפ" נציין כי זהו הרצף הראשון במדד ה-S&P 500 של 3 ימים חיוביים מאז אפריל. המסחר שנפתח בעליות בזכות נתונים מעודדים מכיוון שוק התעסוקה, לאחר שדווח על ירידה חדה מהצפי במספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה, עבר במהלך הערב למגמה מעורבת, אך בשעה האחרונה של המסחר שבו הרוכשים לשוק והמסחר הסתיים ברמות הגבוהות של הערב לאחר פרסום נתון אשראי הצרכנים. נציין כי לשוק זרמו היום גם נתוני המכירות בחנויות הזהות של הרשתות הקמעונאיות מהם עולה כי האמריקנים לא ערכו מסעי קניות רבים ביוני ובעיקר חיפשו "מציאות". בשוק ממתינים בקוצר רוח לתחילת עונת הדו"חות בשבוע הבא.

נראה כי בשוק שוב גובר הרעב לסיכון, כאשר המשקיעים ממשיכים למכור אג"ח ממשליתות אשר התשואה עליהן עולה היום ל-3.04% ודולר אשר רושם שפל של חודשיים כנגד האירו והצמד נסחר ברמה של 1.268 דולר לאירו.

שר האוצר האמריקני, גייתנר אמר היום בראיון ל"Kudlw Report" כי ממשל אובמה מתכוון להותיר את המס על דיבידנדים ועל רווחי הון ברמה של 20%. לדבריו ממאמצי הממשל יהיו להבטיח כי כל שינוי שיוצע בשיעורי המס יתגמל את העסקים המייצרים מקומות עבודה ואת האזרחים הפרטיים.גייתנר הוסיף כי הכלכלה האמריקנית מבריאה ועד כה נראית ההתאוששות מאד מעודדת. "אנו מתקנים את נזקי המשבר הפיננסי. רשמנו צמיחה ב-12 החודשים האחרונים, כמו גם שישה חודשים רצופים של צמיחה בשוק העבודה במגזר הפרטי" לדבריו הצמיחה במשק נובעת מהשקעות בעסקים, עלייה בייצוא ועלייה בפעילות היצרנית.

גם דבריו של טרישה מוסיפים להרגשה הנינוחה בשוק לאחר שהותיר את הריבית בשפל של 1% באירופה, שהביע שביעות רצון ואמון ב"מבחני הלחץ" שנערכים בימים אלה במערכת הבנקאית באירופה כאשר לדעתו המבחנים יחזירו את הביטחון במערכת הפיננסים האירופית. נגיד הבנק האירופי אמר שהלחצים האינפלציוניים לטווח הקרוב הינם מרוסנים וכי הבנק צופה "צמיחה מתונה" בגוש האירו. הוא ציין גם שהצמיחה בגוש לא תהיה אחידה בקרב כל המדינות.

ה-IMF משדרת אופטימיות

קרן המטבע הבינלאומית העלתה את תחזית הצמיחה לכלכלה הגלובלית ב-2010 ל-4.6%, מתחזית קודמת לצמיחה של 4.2%. התחזית ל-2011 נותרה בשיעור 4.3%. ה-IMF מעודדת לגבי הצמיחה הגלובלית ואומרת כי הבעיות באירופה לא פגעו בתהליך ההתאוששות, אך הזהירה כי משברי החוב של מדינות הגוש ממשיכים להוות סיכון. הקרן גם ציינה את שוק הנדל"ן בארה"ב, אי-הוודאות לגבי איתנות הבנקים באירופה, והשאלות שמעלה הרפורמה במערכת הפיננסית בארה"ב - כגורמים נוספים שעלולים לסכן את הצמיחה הגלובלית.

"אמנם, הקרן מודה שיש סיכונים להתאוששות, אך מאשימה בכך את המשקיעים שדווקא הם, עם הפאניקה שלהם, יוצרים תנודתיות שמסכנת את ההתאוששות. היא אפילו טוענת שבזה יש לטפל: 'האתגר העיקרי העומד בפני מקבלי ההחלטות ברחבי העולם הוא להשיב את הביטחון בשווקים הפיננסים מבלי לחנוק את ההתאוששות הכלכלית. שמעתם? זה האתגר הגדול ולא גירעונות ולא חובות, ולא תמריצים ולא קיצוצים", אומר כהנוביץ.

איתותים לשיפור בשוק התעסוקה

ב-15:30, שעון ישראל, הראה הדו"ח השבועי בדבר מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה כי חלה ירידה של 21 אלף והן הסתכמו ב-452 אלף לעומת צפי כי הירידה תהיה מתונה יותר ותסתכם ב-460 אלף תביעות חדשות, זאת לעומת עלייה ל-472 אלף תביעות בשבוע שלפני כן.

ב-22:00 פורסם האשראי הצרכני לחודש מאי, אשר ירד הרבה מעבר למצופה והסתכם בירידה של 9.1 מיליארד דולר לעומת צפי לירידה של 3 מיליארד דולר, באפריל עודכן הנתון לצניחה של 14.3 מיליארד דולר באשראי שנטלו הצרכנים לעומת דיווח קודם על עלייה של מיליארד דולר.

מניות מגזר הבנקאות המשיכו לבלוט הערב, ביניהן נציין את סיטיגרופ , בנק אוף אמריקה ו-JP מורגן . בנוסף נציין את הבנק וולס פארגו שהודיע אמש, לאחר הנעילה, כי הוא מפטר 3,800 עובדים ויסגור חטיבה עסקית שמתמחה בסאב-פריים והלוואות אחרות.

מניותיהן של יצרניות הדשנים, פוטאש , מוזאיק ואגריום , מיתחרותיה של כי"ל בלטו הערב לחיוב.

רשת קוסטקו דיווחה כי מכירות יוני חנויות הפתוחות למעשה משנה צמחו ב-4%, לעומת 3.7% שציפו אנליסטים. רשת אברקומבי & פיץ' בלטה בעלייה של 7.8% לאחר שדיווחה על עלייה של 9% במכירותיה לעומת צפי כי יעלו ב-2.8%.

JP מורגן חתך את תחזיתו לרווח למניה של אלקואה ברבעון השני, על רקע מחירי אלומיניום נמוכים מהצפוי. החברה תפרסם דו"חותיה בשבוע הבא.

אודיוקודס דיווחה היום כי היא מחברת בין רשתות תקשורת של מיקרוסופט לשירותי ה-SIP Trunks של וריזון .