שוקי אורן: תהיה רכבת קלה בת"א - עם הזכיין או בלעדיו

המדינה וחברת MTS, זכיינית הרכבת הקלה בגוש דן, יערכו מרתון דיונים מרוכזים במהלך החודש במטרה להגיע לסגירה פיננסית של הפרויקט

המדינה וחברת MTS זכיינית הרכבת הקלה בגוש דן יערכו מרתון דיונים מרוכזים במהלך החודש במטרה להגיע לסגירה פיננסית של הפרויקט, כך הודיע האוצר. המדינה קיבלה בכך את הצעת MTS, לערוך סבב דיונים דומה לזה שנערך לפני שנה בהרצליה.

היקף פרויקט הקו האדום בגוש דן הינו כשני מיליארד אירו מתוכם אמורה הזכיינית לקבל מענק הקמה מדורג בסך 7.146 מיליארד שקל. בקבוצת MTS שותפות אפריקה ישראל, סימנס, אגד, חברת סוארס הפורטוגלית ו-CCECC הסינית.

הדיונים על הסגירה הפיננסית לפרויקט נערכים זה כשנתיים והעיכובים נגרמו בין היתר על-רקע משבר האשראי העולמי שאילץ את הזכיינית למצוא בנקים מלווים חדשים.

הסכמת המדינה להצעה ניתנה לאחר שהזכיינית הציגה מכתבים מהבנקים הזרים המלווים את הפרויקט, בראשות KFW ו-L-Bayern הגרמניים, לפיהם הם מוכנים לסגת ממספר דרישות שהוגדרו "שוברות עסקה" על-ידי האוצר.

בהודעת האוצר צוין כי המדינה ממשיכה להכין את החלופה של הלאמת הפרויקט במידה ולא יושג סיכום עם הזכיין והמממנים שלו. החשב הכללי שוקי אורן אמר כי "נחישות הרשות הממונה בהתנהלות מול הזכיין שהבין שהמדינה נכונה לבטל את ההסכם ולהוביל לאלטרנטיבה תקציבית לביצוע הפרויקט, גרמה לו לוותר על התנאים שהוא הציב, התקדמות זו מביאה אותנו לתת סיכוי נוסף להגיע לסגירה פיננסית בדיונים אינטנסיביים וקצרים".

"אנו נחושים להביא רכבת קלה לת"א ומקווים לעשות זאת עם הזכיין הנוכחי, אולם אנחנו עדיין נכונים ליישם אלטרנטיבות אחרות במידה וזה לא יסתייע עמו בפרק הזמן שהוקצב לכך".