גוגל נכנעה לצנזורה: סין תחדש את רישיון שירותי האינטרנט שלה

(עדכון) - גוגל קופצת ב-4% במסחר המוקדם ■ עיתון סיני דיווח השבוע כי הממשל עלול לעכב את חידוש הרישיון, כיוון שגוגל הפרה את חוקי הצנזורה של הממשל בסין ■ עם זאת, גוגל הסכימה לחוקי הצנזורה הנוקשים בסין, שכוללים בין היתר חסימת נגישות לאתרי פורנו ודת ■ מניית ביידו המתחרה נופלת 5%

סין הצליחה להכניע את גוגל: לאחר הבטחת מנכ"ל גוגל אריק שמידט, שאמר אמש כי הוא מעריך שסין תחדש את רישיון שירותי האינטרנט של גוגל, הגיעה היום (ו') הבשורה. גוגל הודיעה כי סין חידשה את רישיון האינטרנט של שלה, לאחר שהחברה הסכימה לעמוד בחוקי הצנזורה הנוקשים של הממשל הסיני.

מייד לאחר פרסום ההודעה עלתה מניית גוגל בכ-4% במסחר המוקדם בוול סטריט, כאשר מניית החברה המתחרה ביידו , שמפעילה את מנוע החיפוש הפופולארי בסין, נפלה בכ-5%. ביידו חולשת על נתח של 60% מהחיפוש המקוון בסין, בעוד שגוגל מחזיקה ב-30%.

סין, שמהווה את שוק האינטרנט הגדול בעולם, איימה לא לחדש את הרישיון של גוגל לאחר שהחברה נקטה בצעדים שהפרו את הצנזורה הסינית. עם זאת, שמידט אמר אמש בכנס באיידהו, כי הוא מעריך שהרגולטור בסין יחדש בסופו של דבר את הרישיון.

גוגל נקלעה למחלוקת עם סין בגין הצנזורה שכופה הממשל הסיני, אשר מבקש לחסום את הנגישות לאתרים המכילים תכנים כגון פורנוגרפיה ואתרים דתיים. גוגל, לעומת זאת, טענה כי היא דוגלת בחופש הביטוי והפרה את הצנזורה בסין, מה שהטיל בספק את חידוש רישיון האינטרנט שלה בסין, רישיון לו היא זקוקה כדי להפעיל את שירותי החיפוש המקוון שלה, לצד שירותים אחרים.

העיתון הסיני China Daily דיווח השבוע כי הממשל עלול לעכב את חידוש הרישיון של גוגל. נזכיר כי בחודש מארס החלה גוגל לפעול משרתים בהונג קונג על מנת לעקוף את הממשל הסיני ולהסיר בכך את הצנזורה המוטלת על תוצאות החיפוש באתר שלה.

384 מיליון סינים משתמשים באינטרנט, מספר עצום שגדול יותר מכל אוכלוסיית ארה"ב. גוגל מסרה בהצהרה שהוכנה מראש, כי "אנו מצפים לספק שוב שירותי חיפוש מקוון ומוצרים מקומיים אחרים ללקוחותינו בסין".