שבוע חיובי למניות הנדל"ן: אזורים זינקה ב-10.4%

בעוד גב ים מתקרבת לשיא ההיסטורי של עצמה, החברה האם שלה מתממשת השוק הסיטונאי מצית את דמיון המשקיעים: רבוע כחול נדל"ן גייסה אג"ח וזכתה לביקושי עתק

השבוע שחלף הסתיים בעליות שערים בשני מדדי הנדל"ן, ותאם את המגמה הכללית בשוק. במדד נדל"ן כחול-לבן הספיקה עלייה של 2.5% כדי לאפס את הירידות הצבורות מתחילת השנה, אולם במדד נדל"ן 15 הדרך לשיקום עודנה ארוכה והיא כוללת תשואה שלילית הגבוהה מ-10% ומרחק של כמעט 70% מהשיא.

במדד כחול-לבן, לעומת זאת, הצטרפה שוב גב ים אל אמות למניות המתקרבות לשיא של עצמן. השבוע החיובי בלט במיוחד בקרב המניות מנופים פיננסים ואזורים , שבולטות מתחילת 2010 בעלייה או בירידה הגדולה מאוד שלהן. הפעם מדובר בתמונת ראי, ואזורים קפצה ב-10.4% ומנופים התממשה ב-4.9%.

ברקע, מתקרבת אנגל משאבים להסדר חוב ולמכירתה לקונראד מוריס הבריטי, ממייסדי סודה קלאב. לאזורים אחזקה מינורית בחברה בשרשור כיוון שהיא בעלת רבע מהמניות בלגנא , שאנגל היא החברה הנכדה שלה.

גם רבוע כחול נדל"ן טיפסה השבוע, לאור מצגת חיובית שפרסמה לשוק ההון, וששימשה כדי לגייס אג"ח שוב. נזכיר, כי החברה נושאת בנטל המימון העיקרי של פרויקט השוק הסיטונאי בו היא שותפה לצד הגינדים. "המגורים אינם שינוי באסטרטגיה", נכתב במצגת, אלא "ניצול מצב של עודפי ביקוש על היצע באזור המרכז ובתל-אביב בפרט". הגיוס של רבוע נדל"ן היה כה מוצלח שזכתה לביקושי-יתר של 323 מיליון שקל מהמוסדיים, יותר מפי 3 ממה שביקשה לגייס (100 מיליון שקל). בינתיים, הסתפקה בהתחייבויות ל-88 מיליון שקל בלבד, ולהורדת הריבית באחוז שלם ל-4.55% בתוספת הצמדה למדד.

גם נכסים ובנין פרסמה מצגת, למרות שהיא דווקא התממשה ב-3.9%. לצד נכסים מניבים בעלי שיעור תפוסה גבוה (93%) מחזיקה החברה בעתודות קרקע לבנייה המשתרעות על-פני 800 אלף מ"ר. הכנסותיה של החברה מתפלגות כמעט שווה בשווה מתחום המגורים ומשכר-דירה, וצפויות לעלות ל-580 מיליון שקל השנה, בעקבות רכישת בניין HSBC במנהטן.