הניצחון האמיתי של המונדיאל: 42% רייטינג לערוץ 1 ברגע השיא

נתוני הרייטינג מליל אמש אינם כוללים צפייה ב-HD וכן צפייה משותפת מחוץ לבתים ■ ממוצע הרייטינג של הגמר עמד על 37% ■ מנכ"לית הוועדה למדרוג: "מחקרים הוכיחו כי יש נתח צפייה משמעותי גם במקומות הבילוי"

שיעור הצפייה בגמר המונדיאל ששודר אמש (א') בערוץ 1 הגיע ברגע השיא ל-42%, כך עולה מנתוני הוועדה הישראלית למדרוג.

"הנתון הזה לא משקף את כל זמן המשדר אלא את רגע השיא. מנגד, חשוב להדגיש כי הוא גם לא כולל את הצפייה המשותפת וכן את הצפייה מחוץ לבית, שמאוד פופולריות באירועים מסוג זה. מחקרים כבר הוכיחו כי יש נתח צפייה משמעותי גם מחוץ לבית, בצוותא ובמקומות בילוי", אמרה הבוקר (ב') לגלי צה"ל מנכ"לית הוועדה למדרוג, יפעת בן-חי-שגב.

כמו כן, הנתונים לא כוללים גם את הצופים המחוברים לשירותי ה-HD ואשר מוערכים ב-3% נוספים - כך ש"נתוני האמת" של הצפייה במשדר גבוהים משמעותית. מ

מוצע הרייטינג של גמר המונדיאל בקרב משקי-הבית היהודיים הגיע ל-37%. עוד עולה כי 60% מבין צופי הטלוויזיה (share) צפו אמש בערוץ 1 בזמן המשחק, בין 21:30 למעט אחרי חצות.

לשם השוואה, גמר המונדיאל הקודם בין איטליה וצרפת ב-2006 השיג רייטינג של 38.5% כששודר בערוץ 10.

על-פי הוועדה הישראלית למדרוג, נתוני הצפייה המרשימים מציבים את הגמר אתמול בשורה אחת עם משדרי הספורט הנצפים ביותר בעשור האחרון. מהנתונים עולה עוד כי 57% מהצופים במשדר אתמול היו גברים, ו-43% היו נשים.

ערב קשה לערוצים 2 ו-10

כצפוי, גמר המונדיאל ברשות השידור גרם לנתוני צפייה נמוכים מהרגיל בערוצי הברודקאסט האחרים. בערוץ 2, התוכנית "החיים זה לא הכל" של הזכיינית רשת הסתפקה ברייטינג של 14.9%, כאשר "קצרים" הביאה 6.3% בלבד. מוקדם יותר, חדשות ערוץ 2 גרפו רייטינג של 18.5%.

בערוץ 10 הביאו החדשות רייטינג של 9.4%. "לתפארת מדינת ישראל" הסתפקה ב-4.8%, וגיא פינס - ב-3.6%.