ירון גואטה, דילר לשעבר ביובנק, מואשם בגניבה בידי מורשה

גואטה, ששימש כאחראי על חשבון "עושה שוק" ביובנק והיה אחראי על ביצוע עסקאות באג"ח ממשלתי, נאשם יחד עם חברו אלון שרון בביצוע תוכנית גניבה מתוחכמת באמצעות עסקאות סיבוביות במאות אלפי שקלים

הפרקליטות הגישה היום (ב') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כתב אישום נגד ירון גואטה, אלון שרון, יניב טובים וניר שרון, עובדים לשעבר של בית ההשקעות יובנק, בגין ביצוע עבירות גניבה ומירמה בהיקף של מאות אלפי שקלים.

על-פי כתב האישום, גואטה, ששימש כאחראי על חשבון "עושה שוק" ביובנק והיה אחראי על ביצוע עסקאות באג"ח ממשלתי בהיקף של כ-90 מיליון שקל ליום, וחברו אלון שרון, ביצעו תוכנית גניבה מתוחכמת במטרה לעשיית רווחים קלים על חשבון יובנק.

השניים מואשמים כי ניצלו את מעמדו הבכיר של גואטה ביובנק ואת האמון שנתן בו הבנק ועשו שימוש בחשבון "עושה שוק" באג"ח, עליו היה מופקד ירון גואטה, לצורכיהם.

על-פי כתב האישום, מעשי הגניבה התאפיינו בעסקאות סיבוביות שעשו השניים באופן מתואם בין החשבון ביובנק לחשבון שפתחו על שם אלון שרון בלבד בגאון בית השקעות.

השניים, נטען בכתב האישום, ביצעו עסקאות מתואמות בין החשבונות בשני שלבים, כך שבתחילה מכרו מיובנק בשערים נמוכים לחשבונם בגאון בית השקעות, ומיד לאחר מכן מכרו את אותה כמות בשערים גבוהים יותר. בדרך זו בצעו למעשה השניים גניבה מובהקת מיובנק, וזאת על-ידי ניצול המסחר בבורסה לצורכיהם.

כתב האישום מייחס לגואטה ביצוע מעשים דומים גם ביחד עם יניב טובים וניר שרון.

ירון גואטה ואלון שרון מואשמים בגניבה בידי מורשה (ריבוי עבירות), מירמה והפרת אמונים בתאגיד (ריבוי עבירות), ועבירה על סעיף 3(א) ועל סעיף 3(ב) לחוק איסור הלבנת הון.

בנוסף מואשם גואטה ב-428 עבירות של השפעה בדרכי תרמית על תנודות השער של ניירות ערך, אלון שרון מואשם ב-354 עבירות של השפעה בדרכי תרמית על תנודות השער של ניירות ערך, וניר שרון ויניב טובים מואשמים ב-74 עבירות של השפעה בדרכי תרמית על תנודות השער של ניירות ערך.

כתב האישום הוגש בידי עו"ד יהודית תירוש-גרוס מפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה).