סקר TIM ליוני: "גלובס" - מספר 1 בכלכלה בגלישה מהעבודה

‎‎עפ"י סקר ‏TIM‏ למחצית הראשונה של 2010, אתר "גלובס" מזנק ב-17.4% בגלישה ממקומות העבודה, בהשוואה ל"דה מרקר" שאיבד 10.4% מהחשיפה ■ מהפך בצמרת: וואלה מידרדר למקום הרביעי, ואת מקומו תופס YouTube

‎‎מהפך בצמרת האתרים בישראל: לראשונה, אתר וואלה מידרדר למקום הרביעי לשיעור חשיפה שבועי של 64.1%, ואת מקומו תופס אתר YouTube, שצמח בכ-15% בחצי השנה האחרונה לשיעור של 64.3% (מקום 3) - כך עולה מסקר ‏TIM‏ החצי-שנתי לחודש יוני 2010.

את צמרת הטבלה מובילה גוגל (91%), ולאחריה פייסבוק, שרשמה זינוק של 16.7% בחצי השנה האחרונה.

גם האתרים הישראליים רשמו התחזקות בחצי השנה האחרונה: ‏ynet‏ (מקום 5) התחזק בכ-5% ל-60.2%; אתר ‏mako‏ רשם עלייה של 4.3% (מקום 6), למרות היחלשות של כ-11% בחודש האחרון; יד2 צמח ב-18.2% (מקום 7), למרות ירידה של כ-13% בחודש האחרון; נענע10 התחזק ב-10.4% (מקום 8) ותפוז עלה ב-4.2% (מקום 11).

בקרב האתרים שנחלשו בחצי השנה האחרונה בולטים לרעה ‏msn‏, שצנח ב-23% למרות שיתוף-הפעולה האסטרטגי עם נענע10, ואתר אורנג', שאיבד אף הוא 23%.

נציג חדש שהתברג החודש בסקר הוא אתר ‏Rest‏ של דפי זהב, עם שיעור חשיפה שבועי של 10.4% (מקום 23).

בקרב אתרי הכלכלה, "גלובס" רושם זינוק של 13% בחודש האחרון לשיעור של 13.3%, בעוד ש"דה מרקר" נחלש ל-14.1%. בקרב נתוני הגלישה ממקומות העבודה, "גלובס" הוא האתר הפיננסי המוביל, עם זינוק חודשי של 32% לשיעור של 14.8% (מקום 11), לעומת 12.3% ל"דה מרקר" (מקום 14).

גם בראייה חצי-שנתית, "גלובס" מתחזק עם עלייה של 4.4%, בהשוואה לירידה של כ-6% ל"דה מרקר", ומזנק ב-17.4% בגלישה ממקומות העבודה, בהשוואה ל"דה מרקר" שאיבד 10.4% מהחשיפה שלו.

יצוין כי שיעורי החשיפה של אתרים דוגמת "דה מרקר" כוללים גם תכנים לא כלכליים ובעיקר את "דה מרקר קפה", אשר על-פי גוגל טרנדס מושך אליו 40-50 אלף גולשים ביום.

המונדיאל הרים את אתרי הספורט

לאור המונדיאל, גיזרת אתרי הספורט מתחממת. אתר ספורט 5 מצמצם את הפער מ-‏ONE‏, לאחר שרשם החודש התחזקות של 11.4% לשיעור של 15.6%, בהשוואה ל-15.7% ל-‏ONE‏.

סקר ‏TIM‏ מדד החודש גם את נתוני הצפייה במונדיאל באינטרנט - כ-14% מהגולשים צפו במשחק אחד לפחות בשידור חי במונדיאל, כאשר הצפייה פופולרית יותר בקרב גברים מאשר נשים, ובקרב קבוצת הגילאים 18-29. כ-2% ציינו כי צפו במשחקים באמצעות המכשיר הסלולרי.

בקרב אתרי המסחרי האלקטרוני, וואלה שופס מוביל עם שיעור חשיפה שבועי של 14.9%, אחריו מדורגים אולסייל (6.5%), ‏P1000‎‏ (4.9%) ונענע שופס (4.7%).

שיעור החשיפה השבועי של גוף המדיה החדש ‏MASA‏, המשווק את שטחי הפרסום של נענע10, ‏MSN‏ ישראל ופייסבוק, עומד על 76.2%, בניכוי חפיפות. נתון זה משקף ירידה בהשוואה לשיעור של 79% שרשם הגוף בחודש שעבר, זאת למרות שהוא כולל לראשונה גם את החשיפה למסנג'ר.

המסנג'ר של מיקרוסופט מוביל בקרב שירותי המסרים המיידים, עם שיעור חשיפה שבועי של 22.8%. זאת בהשוואה ל-10.6% ל-‏icq‏ ו-1.5% בלבד ליאהו מסנג'ר.

סקר האינטרנט של ‏TNS‏ טלסקר הוא ה-53 במספר, והוא נערך בקרב 1,221 משתמשי אינטרנט, בגילאי 13 ומעלה, מפיזור ארצי ומייצג של האוכלוסייה היהודית בישראל. ‏‎‎‏

יוני 2010 סקר TIM
 יוני 2010 סקר TIM