"נאמן מנסה להשפיע על נציגי הלשכה בוועדה לבחירת שופטים"

‎‎ח"כ רוני בר-און רמז כי שר המשפטים, השותף במשרד הרצוג-פוקס-נאמן, הוא בעל עניין אישי בשימור כוחם של משרדי עוה"ד הגדולים לשלוט בבחירת ראשי הלשכה ■ "חשוב לשלוט בלשכה כי היא בוחרת 2 נציגים לוועדה לבחירת שופטים"

‎‎ח"כ רוני בר-און (קדימה) טוען כי שר המשפטים יעקב נאמן מתערב בענייניה הפנימיים של לשכת עורכי הדין, במטרה להשפיע על תוצאות הבחירות בלשכה - ובעקיפין על זהות נציגי הלשכה בוועדה לבחירת שופטים.

בר-און תקף היום (ד') בחריפות במליאת הכנסת את נאמן ורמז כי שר המשפטים, השותף במשרד עורכי הדין הרצוג-פוקס-נאמן, הוא בעל עניין אישי בשימור כוחם של 30 משרדי עורכי הדין הגדולים לשלוט בבחירת ראשי הלשכה, ולכן הביא להפעלת הצעת החוק שלו לפיצול מחוז תל-אביב בלשכה ולהקמת מחוז מרכז. ההצעה נפלה בקריאה טרומית ברוב של 44 נגד 25 חברי כנסת.

‏לדברי בר-און, הממשלה פועלת לחזק את מחוז תל-אביב בלשכה, והעומד בראשו עו"ד דורון ברזילי, ולפיכך היא מתנגדת להצעת החוק לפיצול המחוז ותומכת בהצעת החוק של ח"כ כרמל שאמה, להגדלת ייצוג המחוזות במוסדות הארציים של הלשכה, כך שכוחו של מחוז תל-אביב יגדל.

לדבריו, למשרדי עורכי הדין הגדולים, הממוקמים בתל-אביב, אשר בכל אחד מהם יותר מ-100 עורכי דין, יש עניין להשתלט על מוסדות הלשכה. "זה לא רק עניין של פרסטיז'ה", אמר בר-און, "חשוב לשלוט בלשכה כי היא בוחרת שני נציגים לוועדה לבחירת שופטים. המשרדים הגדולים בתל-אביב משתלטים ברגל גסה על עמדת ההכרעה בוועדה לבחירת שופטים".

‏נאמן השיב כי "הקמת מחוז חדש בלשכת עורכי הדין היא שאלה של מדיניות. נוכח קרבתן של הבחירות בלשכה סבורה הממשלה כי הצעת החוק באה להתערב בהליכי הבחירות בלשכה". לדבריו, הוא עצמו לא התערב בהצעת החוק.

‏בר-און השיב: "אם אתה לא מתערב, למה הפלת בקולך את הצעת החוק שלי בוועדת השרים לחקיקה? איך אפשר להגיד שאתם לא מתערבים בבחירות בלשכה בשנת בחירות? הצעת החוק של שאמה, שנועדה לחזק את יקירכם דורון ברזילי, מטופלת בשנת בחירות".

יו"ר ועד מחוז תל-אביב, עו"ד דורון ברזילי, אמר כי "יש חשיבות בכך שמחוז תל-אביב והמרכז המאוחד ימשיך לפעול במלוא כוחו למען כלל עורכי הדין במחוז, ואין כוונה לדרוס ולרמוס איש, לא במחוזות האחרים ולא בערי השדה בתוך המחוז".

עו"ד דני אליגון, ראש מחוז הדרום בלשכת עורכי הדין, מסר: "הוכח כי מדובר באג'נדה פוליטית של שר המשפטים, אשר מקדם בתאוצה את הגדלת מחוז תל-אביב על חשבון עורכי הדין בפריפריה. העובדה ששר המשפטים נאלם דום כאשר נשאל הכיצד הוא מקדם הצעת חוק פרטית אך מעכב הצעה ממשלתית באותה העת - מלמדת כי הוא פועל ממניעים אישיים ופוליטיים".