ב-IMF משבחים את יוון: נמצאת על המסלול הנכון להבראה

לפי הודעה לעיתונות שפרסמה ה-IMF תוכנית הייצוב עליה הכריזה ממשלת יוון "נמצא על המסלול הנכון והרשויות עשו צעדים משמעותיים קדימה בהגעה לאיזון תקציבי במיגזר הציבורי ויישום הרפורמות עוד לפני המועדים המתוכננים"

דו"ח ביניים שחיברו כלכלני קרן המטבע הבינלאומית, בנוגע להתקדמות של ממשלת יוון בביצוע תוכנית ההבראה של המשק וצמצום הגרעונות, משבח את תפקוד הרשויות היווניות עד כה.

לפי הודעה לעיתונות שפרסמה ה-IMF תוכנית הייצוב עליה הכריזה ממשלת יוון "נמצא על המסלול הנכון והרשויות עשו צעדים משמעותיים קדימה בהגעה לאיזון תקציבי במיגזר הציבורי ויישום הרפורמות עוד לפני המועדים המתוכננים".

לפי דיווחים בעיתונים של יוון בסוף השבוע, הדו"ח תומך בהערכתו של צוות מומחים מטעם האיחוד האירופי מאמצע חודש יוני, שקבע כי יוון עומדת בתנאים שהכתיבו לה גוש היורו וקרן המטבע בתמורה לחבילת הסיוע בגובה 110 מיליארד אירו שקיבלה המדינה. דו"ח סופי של ה-IMF צפוי להתפרסם לאחר שצוות בדיקה נוסף יבקר במדינה מה-26 ביולי עד 6 באוגוסט.

עוד נאמר בהודעת ה-IMF כי "דו"ח מקיף של התקדמות תוכניות החירום ביוון יפורסם בתחילת חודש ספטמבר ולפיו יוחלט אם להעביר ליוון סיוע נוסף בהיקף של כ-3.3 מיליארד דולר".

יוון התחייבה לצמצם את הגירעון התקציבי שלה מ־13.6% בשנה שעברה ל־8.1% מהתמ"ג עד סוף 2010 ולכ-3% עד סוף שנת 2012.

בשבוע שעבר הודיעה יוון כי הנפיקה אג"ח ל-6 חודשים בהיקף של כ-2.03 מיליארד דולר. עם זאת, הריבית במכרז הייתה גבוהה: אגרות החוב נמכרו בריבית של 4.65% לעומת ריבית של 4.55% במכרז הקודם שהתקיים באפריל. "כל הרפורמות במדינה מתקדמות בקצב משביע רצון - רפורמת הפנסיה עברה לפני הזמן שהוקצב לכך בסתיו, והמספרים מראים שאנחנו עומדים בכל היעדים לקיצוץ הגירעון", אמר שר האוצר היווני.