ארדן: משקיעים זרים בתחום הסולארי יעזבו הארץ בגלל סחבת

השר לאיכות הסביבה: "ישראל היא האחרונה במדינות המערב בשילוב האנרגיות המתחדשות, הכי גרועה בעולם בשילוב אנרגיות מתחדשות מסך משק האנרגיה שלה, וזה באחת המדינות עם הכי הרבה שמש בעולם"

משקיעים זרים בתחום הסולארי שוקלים לעזוב את ישראל ולעבור למדינות ערב, בגלל הסחבת הביורוקרטית, כך אמר השר להגנת הסביבה גלעד ארדן בדיון שנערך לאחרונה בכנסת. ארדן הזהיר כי מחדלי הממשלה בתחום יביאו להקמת וועדת חקירה ממלכתית.

לדבריו, "ישראל היא האחרונה במדינות המערב בשילוב האנרגיות המתחדשות, הכי גרועה בעולם בשילוב אנרגיות מתחדשות מסך משק האנרגיה שלה, וזה באחת המדינות עם הכי הרבה שמש בעולם".

ארדן נשאל בכנסת בשבוע שעבר מדוע ועדת השרים לנושאי אנרגיה מתחדשת לא התכנסה מאז הוקמה לפני חצי שנה. ארדן השיב כי "לא עולה על הדעת ואני לא מבין למה לא מתכנסת הוועדה הזאת".

בהמשך דבריו הוסיף, כי " לצערי, ממשלת ישראל לא יודעת לעבוד במקומות שצריך שיתופי פעולה, על אחת כמה וכמה כשיש גם אינטרסים מתנגשים. ובדיוק בנושא הזה של אנרגיות מתחדשות, כמעט כל שטח שתבחר במדינת ישראל שניתן לקדם בו אנרגיה סולארית, יבוא משרד הביטחון שיגיד 'אני צריך את זה לשטחי אש', או משרד החקלאות שיגיד 'אני לא מוכן לוותר על זה רוצה בתמורה קרקע במקום אחר', וכן הלאה וכן הלאה, כל משרד ודרישותיו".

לדברי ארדן, "האבסורד הוא שחברה ישראלית היא זו שמקימה את התחנות הכי גדולות בקליפורניה (הכוונה לברייטסורס שמתמודדת במכרז אשלים, ע"ב), אבל בישראל אנחנו לא מבצעים את זה. לא סתם אני אומר שביום מן הימים תהיה גם על זה ועדת חקירה ממלכתית. אנחנו במצב היום שחלק מחברות ומשקיעים שמעוניינים להשקיע בתחום הזה בארץ שוקלים לחסל את ענייניהם בישראל ולעבור לאזורים שטופי שמש אחרים במזרח התיכון, מרוקו, ערב הסעודית או מקומות אחרים".