"כיפת ברזל" עמדה בכל הניסויים; תהיה פעילה בנובמבר

משרד הביטחון הודיע הערב כי סדרת הניסויים האחרונה במערכת ההגנה מפני טילים ורקטות קצרות טווח, הסתיימה השבוע - בהצלחה ■ המערכת הצליחה להתמודד בו זמנית עם מספר איומים מן האוויר, ונתנה מענה מלא

הגנה משמיים: משרד הביטחון הודיע הערב כי הושלמו סדרות הניסויים שנערכו במערכת "כיפת ברזל" שנערכו בשנה האחרונה. זאת, לאחר שבשבוע האחרון ערכו משרד הביטחון, כוחות נ"מ ורפא"ל סדרה אחרונה ומקיפה של ניסויי יירוט מבצעיים בשילוב עם כלל מערכות חיל האוויר ונ"מ השונות.

במסגרת הניסויים שנערכו בדרום, התמודדה "כיפת ברזל" לראשונה מול מספר רב של איומים במקביל. "כל האיומים יורטו על ידי המערכת בהצלחה מלאה", אמרו הערב במשרד הביטחון.

עם סיום שלב הניסויים, הסתיים למעשה שלב פיתוח המערכת על ידי צוותי מפא"ת במשרד הביטחון ורפא"ל, ובהתאם ללוח הזמנים המתוכנן, עד נובמבר אומרים במערכת הביטחון כי "כיפת ברזל" תהפוך למערכת מבצעית, ותופעל על ידי גדוד הנ"מ הייעודי שהוקם לשם כך בחיל האוויר.

"כל המערכות פעלו באופן תקין"

סדרת הניסויים שנערכה השבוע כללה ניסוי מערכתי מלא של כלל מרכיבי מערכת "כיפת ברזל" בשילוב עם מערכות חיל האוויר ונ"מ השונות, ובמסגרתו שוגרו והושמדו במקביל מספר רב של איומים מסוגים שונים.

"במהלך הניסויים גילתה המערכת מספר רב ומגוון של איומים, עקבה אחריהם, שיערכה את מסלולם, תכננה את מסלולי היירוט ושיגרה את המיירטים שהשמידו את המטרות", אמרו במשרד הביטחון. "כל המערכות פעלו באופן תקין בשילוב עם מערכות חיל האוויר הנוספות והאיומים הושמדו כמתוכנן".

מערכת "כיפת ברזל" נועדה להגן על מדינת ישראל מטילים ורקטות קצרות טווח, ומפותחת באחריות משרד הביטחון כחלק מתוכנית ההגנה הרב שכבתית של מערכת הביטחון הכוללת את "שרביט קסמים" לטווח הבינוני ו"חץ" לטווח הרחוק.

"זהו ציון דרך חשוב למערכת הביטחון והתעשיות הביטחוניות, שהובילו את הפיתוח של מערכת כיפת ברזל בפרק זמן קצר שאין לו אח ורע בתחום הפיתוחים הטכנולוגיים", אמר הערב שר הביטחון אהוד ברק. "נפעל להצבתם המבצעית של הסוללות בשטח בהקדם האפשרי".