בוקר טוב משקיעי כור: קרדיט סוויס היכה את תחזיות הרווח

הרווח הרבעוני הסתכם ב-1.59 מיליארד פרנק שוויצרי לעומת ציפיות מוקדמות לרווח של 1.23 מיליארד פרנק שוויצרי ■ הכנסות הבנק עמדו על 8.42 מיליארד פרנק שוויצרי לעומת צפי להכנסות של 7.9 מיליארד פרנק שוויצרי

ענק הבנקאות השוויצרי, קרדיט סוויס , בו מחזיקה גם כור הישראלית בכ-3.2% מהון המניות, דיווח היום (ד') כי רווחיו לרבעון השני של השנה הסתכמו ב-1.59 מיליארד פרנק שוויצרי (או 1.51 מיליארד דולר), בהשוואה לרווח של 1.57 מיליארד פרנק שוויצרי ברבעון המקביל של שנת 2009. אנליסטים ציפו כי קרדיט סוויס ידווח על רווח נקי של 1.23 מיליארד פרנק שוויצרי.

הכנסותיו של קרדיט סוויס הסתכמו ב-8.42 מיליארד פרנק שוויצרי, ירידה של 2% לעומת הרבעון המקביל. קונצנזוס השוק היה להכנסות של 7.9 מיליארד פרנק שוויצרי. הכנסות חטיבת המסחר של הבנק, בדומה למגמה דומה בבנקים האמריקניים שכבר דיווחו בעונה הנוכחית, ירדו בכ-27% לעומת הרבעון הראשון, בין היתר בעקבות משבר החובות באירופה והאטת פעילות הלקוחות.

קרדיט סוויס הפרישה במהלך הרבעון הנוכחי סך של 447 מיליון פרנק שוויצרי כמס על הבונוסים שחילקה לעובדיה בבריטניה.

"זו הייתה הופעה עמידה במהלך רבעון שני קשה לסקטור הבנקאות", ציין עם פרסום הדו"חות ברדי דוגאן (Brady Dougan), מנכ"ל קרדיט סוויס.

מניית הבנק ירדה כ-16% מאז תחילת השנה ומפגרת בכ-8% מאחורי מדד ה-STOXX 600 banking.

בבית ההשקעות רמקו הגיבו לדו"חות וציינו כי "הנהלת הבנק מתארת סביבה מאתגרת ונראה שעל פי דבריו של ברננקי חוסר הוודאות צפוי להמשיך ללוות את שוק ההון בכלל ואת המערכת הבנקאים בפרט גם בעתיד הנראה לעין. אולם, נראה שלעת עתה המשקיעים בכור יכולים להשמיע אנחת רווחה נוכח התוצאות של קרדיט סוויס".