"יוון תקבל סיוע נוסף של 9 מיליארד אירו מהאיחוד ומה-IMF"

שר האוצר היווני: "עמדנו בתנאים שהציבו לנו האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית במסגרת תוכנית הסיוע האירופית, ואף נקטנו צעדים נוספים לקיצוץ הגירעון" ■ קיבלה בחודש מאי הזרמה ראשונה של כ-20 מיליארד אירו

יוון תקבל סיוע נוסף בהיקף 9 מיליארד אירו מ"קרן הייצוב" של האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית, לאחר שנראה כי עמדה בקריטריונים של תוכנית הסיוע האירופית של שני הגופים למדינות בגוש שנקלעו למשבר חובות - כך אמר שר האוצר היווני בראיון לעיתון במדינתו בסוף השבוע.

בכירים מהאיחוד האירופי, מקרן המטבע הבינלאומית ומהבנק המרכזי האירופי יגיעו מחר ליוון כדי לאמוד האם המדינה עומדת בקריטריונים שהציבו לה במסגרת חבילת החילוץ במאי האחרון. באם יכריעו שיוון עושה את אשר נדרש ממנה, יזרימו לה 9 מיליארד אירו מתוך הקרן המקורית בהיקף 110 מיליארד אירו שהוקצתה למדינות הגוש. יוון קיבלה כ-20 מיליארד אירו במסגרת ההזרמה הראשונה של הקרן בחודש מאי.

"עמדנו בתנאים שהציבו לנו האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית (IMF), ואף נקטנו צעדים נוספים לקיצוץ הגירעון בהעברת הרפורמה בפנסיה לאחרונה", אמר שר האוצר היווני. שני הגופים הציבו ליוון דרישות לקצץ בהוצאות הממשלתיות, להגדיל הכנסות המדינה ממסים ולבצע רפורמות מבניות במדינה, ונראה כי יוון עומדת במשימה.

עם זאת, הבכירים ציינו נקודות חולשה שעדיין קיימות ביוון, בין השאר הוצאות גבוהות מדי בבריאות (בתי החולים), וברווחה.

נזכיר, כי רק אתמול פורסמו תוצאות מבחני הלחץ של הבנקים באירופה, מהם עולה כי רק בנק אחד ביוון לא עמד במבחני הלחץ וכשל. בסה"כ נכשלו במבחנים 7 בנקים מתוך 91 הבנקים שנבחנו - בגרמניה נכשל בנק אחד שהולאם ממילא ע"י המדינה, בצרפת, איטליה, אירלנד, שבדיה, פינלנד ובפורטוגל לא כשל ולו בנק אחד. המספר הגדול ביותר של בנקים כושלים נרשם בספרד שם לא עמדו בדרישות המבחן בנקי החיסכון.