מדדי וול סטריט עלו בכ-1%; טבע טיפסה 1.2% לקראת הדו"חות

BP עלתה 4.5% לאחר הפרסומים על עזיבת המנכ"ל ■ פדקס טיפסה ב-5.5% לאחר שהעלתה את תחזיות הרווח לרבעון הקרוב ולשנה כולה ■ מכירות בתים חדשים ליוני קפצו במפתיע בכ-24%

המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות של כ-1% במדדים המובילים לאחר שבשבוע הקודם טיפסו המדדים בין 3.5% ל-4.1%. המשקיעים נשענו היום על ידיעות חיוביות הן מכיוון החברות והן מכיוון נתוני המאקרו, וזאת כאשר גם באירופה נמשכה המגמה החיובית לאחר שהמתח שהתקשר למבחני הלחץ - התפוגג. פדקס בלטה מתחילת המסחר בעליות לאחר שחברת השילוח הבינ"ל העלתה את תחזית הרווח לרבעון ולשנה כולה. עוד הושפע השוק מנתונים משוק הנדל"ן שפרסו לאחר הפתיחה לפיהם מכירות הבתים החדשים הפתיעו בעלייה של כ-24%. טבע עלתה לאחר הנפילה החדה ביום ו' ולקראת פרסום דו"חותיה מחר בבוקר.

"בכל הנוגע לארה"ב, העניין הוא עדיין עונת הדו"חות. שני שלישים מהחברות הנסחרות במדד ה-S&P 500 ידווחו עד סוף השבוע, והתוצאות אמורות להיות טובות למדי", אמר מייק לנהוף מ-Brewin Dolphin Securities שבלונדון. "החששות שהיו לאנשים בדבר אבדן המומנטום של ההתאוששות כלל לא נראו בדו"חות".

תוצאות מבחני הלחץ שנערכו בבנקים באירופה הראו כי בסה"כ נכשלו במבחנים 7 בנקים מתוך 91 הבנקים שנבחנו. בגרמניה נכשל בנק אחד שהולאם ממילא ע"י המדינה, בצרפת, איטליה, אירלנד, שבדיה, פינלנד ובפורטוגל לא כשל ולו בנק אחד. המספר הגדול ביותר של בנקים כושלים נרשם בספרד שם לא עמדו בדרישות המבחן בנקי החיסכון. כישלון של בנק נוסף נרשם ביוון.

"הכלכלה תתחזק בהדרגה"

בראיונות טלוויזיונים בסוף השבוע הביע שר האוצר האמריקני, טימותי גייתנר, אופטימיות לגבי איתנות ההתאוששות וביטל חששות שלארה"ב נשקפת סכנה של מיתון חדש. לדבריו, "הדבר הסביר ביותר שעומד להתרחש הוא, שהכלכלה תתחזק בהדרגה במהלך השנה הבאה או השנתיים הבאות ואנו נהיה עדים לצמיחה בשוק התעסוקה ולהרחבת ההשקעות".

יתר על כן, גייתנר אמר, כי לדעת ממשל אובמה המשק התאושש במידה כה רבה עד שהממשל יכול לצמצם את מעורבותו המסיבית במגזר הפרטי ולפנות מקום להשקעות תאגידיות. "אנו זקוקים לעבור להתאוששות בהובלת השקעות פרטיות", אמר גייתנר. לדבריו, יש סימנים לכך ששכירת עובדים למגזר הפרטי, שהיא אינדיקטור "קריטי" למצב.

בעמדה החיובית ביחס לשוק נוקט היום גם מנהל קרנות הגידור בארטון ביגס, אשר אמר בתחילת החודש כי חתך את החזקותיו במניות בחצי, אומר כעת כי הוא ב-75% ב"לונג" על מניות. "בהחלט שיניתי את דעתי ביחס לרמת הסיכון הקיימת כיום בשוק. אני אופטימי יותר, ומוכן לקחת יותר סיכון כעת" אמר ביגס בראיון ל"בלומברג".

מה יהיה עם שוק הנדל"ן?

ב-17:00, שעון ישראל, פורסם כי מספר הבתים החדשים שנמכרו ביוני הסתכם ב-330 אלף לעומת צפי ל-310 אלף, עלייה של כ-24%, זאת לאחר שהנתון לחודש מאי עודכן כלפי מטה ל-263 אלף, רמת שפל חסרת תקדים. בנוסף פורסם כי המחיר הממוצע של בית חדש בארה"ב ירד ב-0.6% לעומת יוני 2009 והסתכם ב-213,400 דולר.

מוטב מאוחר: טוני הייווארד צפוי לפרוש

דירקטוריון BP אמנם לא פירסם עדיין הודעה רשמית, אך סוכנויות הידיעות דיווחו הערב כי מנכ"ל החברה, טוני הייווארד, יעזוב את תפקידו באוקטובר ויעבור למיזם משותף של החברה הפועל ברוסיה, כאשר התפקיד אותו ימלא - לא הוגדר. ניהולו של הייווארד את משבר דליפת הנפט בחף מקסיקו ספג ביקורות רבות. ככל הנראה מחליפו של הייווארד יהיה האמריקני רוברט דדלי שינסה לשפר את מצבה של החברה בעיני הממשל האמריקני. נציין כי 40% מפעילות החברה הבריטית מתבצעת בתחומי ארה"ב. דדלי משמש כיום כדירקטור בחברה הממונה על תגובתה לדליפה במימי מפרץ מכסיקו. למרות הכישלון בטיפול במשבר במפרץ מכסיקו, עם העזיבה צפוי הייווארד לשלשל לכיסיו כ-18 מיליון דולר. נזכיר כי BP תפרסם מחר את תוצאותיה הכספיות.

חברת השילוח הבינלאומית, פדקס העלתה לפני פתיחת המסחר את תחזיותיה לרבעון הקרוב ולשנה כולה. כעת צופה החברה כי ברבעון שמסתיים ב-31 באוגוסט יסתכמו רווחיה ב-1.05-1.25 דולר למניה ובשנה כולה היא צופה כעת רווח שינוע בין 4.6-5.2 דולר למניה.

חברת הביופארמה Gilead Sciences המייצרת תרופות לטיפול באיידס הודיעה כי תבצע רכישה חוזרת של מניות בהיקף של 1 מיליארד דולר. בנוסף החברה הודיעה כי תבצע הנפקה של כתבי התחייבות בהיקף של 2.2 מיליארד דולר, כאשר חלק מתמורת ההנפקה תהיה מיועדת לביצוע ה-Buy Back.

וולט דיסני מנהלת במגעים לרכישת פליידום, יצרנית משחקי הווידיאו באתר הרשת החברתית פייסבוק, כך מסר בסוף השבוע גורם הקרוב לנושא לסוכנות בלומברג. לפי הדיווח, ייתכן שכבר בשבוע הבא יגיעו הצדדים להסכם. ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח אתמול כי פליידום עשויה להימכר ביותר מ-500 מיליון דולר.

ענקית הגנריקה טבע , שתדווח מחר, ריכזה גם היום מחזור גדול ותיקנה מעט את הנפילות שרשמה בסוף השבוע בעקבות אישור FDA שקיבלו מתחרותיה לשיווק גרסה גנרית לתרופה לדילול דם. האישור התקבל באופן קל מהצפוי, מה שגרם למשקיעים לחשוש לגורלה של הקופקסון, תרופת הדגל של טבע המיועדת לטיפול בטרשת נפוצה. אתמול הגיבו בכירי החברה למתרחש - שלמה ינאי, מנכ"ל החברה ואייל דשא, סמנכ"ל הכספים. גם האנליסטים הזרים לא טמנו ידם בצלחת והזדרזו להוציא סקירות בנוגע לעתיד המניה.

רדקום דיווחה היום כי עברה ברבעון השני לרווח נקי, על בסיס Non-GAAP, של כ-487 אלף דולר, או 9 סנט למניה בדילול מלא. המכירות צמחו ב-77% ל-4.6 מיליון דולר.

סרגון פרסמה לפני תחילת המסחר דוחות חזקים לפיהם ההכנסות זינקו ב-44% ל-60.9 מ' ד' והרווח הנקי לרבעון השני על בסיס Non-GAAP עלה ל-4.6 מיליון דולר, או 13 סנט למניה, לעומת צפי אנליסטים לרווח של 11 סנט, זאת לעומת רווח של 3 סנט ברבעון המקביל אשתקד.

צורן צפויה לדווח בסיום המסחר על צמצום הפסדיה ברבעון השני בסנט בודד ל-7 סנט למניה. סיליקום תדווח גם כן, אם כי צפי האנליסטים לא היה זמין.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]