לראשונה: סין תאפשר ל-IMF לערוך סקירה על הכלכלה והמטבע

לראשונה מאז ומעולם, קרן המטבע תפרסם כבר ביום שישי הקרוב סקירה כלכלית שנתית מקיפה על הכלכלה והמטבע הסיני היואן ■ ב-IMF טענו כי שערו של היואן נמוך והוא מתומחר בחסר - גם לאחר רצועת הניוד שסין פתחה ביוני

לראשונה מאז ומעולם, סין תאפשר לקרן המטבע הבינלאומית (IMF) לערוך סקירה כלכלית שנתית על הכלכלה הסינית והמטבע המקומי. קרן המטבע תפרסם כבר ביום שישי הקרוב סקירה מקיפה - שבועות לפני המועד המתוכנן שצפו ב-IMF. עד כה סין מנעה מקרן המטבע לבצע כל סקירה על הכלכלה שם, ומדובר בתקדים.

ההחלטה של סין באה בעקבות ההתבטאות לאחרונה של כלכלני הקרן על המטבע המקומי היואן ועל המסחר במט"ח. בחודש יוני טענו ב-IMF כי שערו של היואן נמוך והוא מתומחר בחסר, מה שהצית מחאה ערה מבייג'ינג. ב-IMF עדיין טוענים כי היואן מתומחר בחסר גם לאחר שינוי מדיניות המט"ח בסין.

ביוני, נזכיר, סין הודיע כי תאפשר רצועת ניוד חופשי יותר של המטבע הלאומי שלה, לראשונה מזה שנתיים ששער החליפין שלו היה מקובע. סין רצה לשמור על שערו של היואן נמוך כדי לעזור לייצוא הסיני עליו נשענת המדינה. המשמעות של הניוד היתה בכך שהבנק המרכזי לא יאפשר תנודות של יותר מ-0.5% ביואן ביום אחד.