פשרה בפרשת הג'לטין במילקי: שטראוס תפצה ב-8.5 מיליון שקל

הפשרה הושגה במסגרת תביעה ייצוגית בה נטען כי מילקי מכיל ג'לטין המופק מעצמות בקר וכי שטראוס מטעה לקוחות כשהיא מציגה את המוצר ככשר ■ במסגרת הפשרה תספק שטראוס מבחר גדול של מוצרי חלב למוסדות דתיים שונים

4 שנים לאחר שנחשפה בקול מהומה פרשת העצמות במילקי של שטראוס מסתמן הסכם פשרה, לפיו החברה תפצה את לקוחותיה שומרי הכשרות בהיקף של 8.5 מיליון שקל.

הסכם הפשרה הונח על שולחנו של בית המשפט המחוזי בתל-אביב, והוא ממתין כעת לאישור.

ב-2006 הגישו אם ובתה, שומרות כשרות, תביעה ייצוגית נגד שטראוס ונגד הרבנות הראשית והרבנות בנהריה בסך 12 מיליארד שקל, לאחר שנחשף כי החברה משתמשת בג'לטין המופק מעצמות בקר לצורך ייצור המעדנים הפופולריים "מילקי" ו"דניאלה".

התובעות טענו כי שטראוס מטעה את לקוחותיה בהצגת המוצר ככשר, וגם נציגי הצמחונים התקוממו כנגד השימוש בעצמות בקר כחלק מתהליך הייצור. הדרישה היתה לפצות 1.9 מיליון צרכנים הרוכשים את המוצר ב-3,000 שקל.

שטראוס הודתה כי "'מילקי אכן מכיל ג'לטין המופק מעצמות יבשות וגרוסות של בהמות", והפסיקה מיידית את השימוש בג'לטין המדובר.

במסגרת הסדר הפשרה תספק שטראוס מבחר גדול של מוצרי חלב, כגון "דניאלה", "מילקי" ו"דנונה פרי", למוסדות דתיים שונים: ישיבות תיכוניות ואולפנות של מרכזי ישיבות בני-עקיבא, מרכזי רשת "אמונה" וכן עמותות הסעדה ומועדוניות לילדים.

חלוקת המוצרים תתבצע באמצעות המערך הלוגיסטי של ארגון "לקט ישראל", המשמש כבנק מזון התומך כיום במאות עמותות נזקקים.

הצעת הפשרה תהיה בכפוף לכך ששטראוס לא תידרש להודות בייצור מוצרים לא כשרים. לציבור ניתנת הזדמנות להגיש התנגדויות להסדר תוך 45 יום.

זאת ועוד: שטראוס אף תתחייב להעניק הנחות על המוצרים "מילקי שוקולד" ו"דניאלה" בשיעור של 12% בכל רשתות השיווק, למשך שבועים ב־2010 וב-2011. כמו כן תתרום שטראוס חצי מיליון שקל למחלקות ילדים בבתי-חולים בפריפריה במהלך שנתיים מיום חתימת ההסדר, לפי רשימה שהוסכמה על-ידי שני הצדדים.

משטראוס נמסר כי "כבר 6 שנים אין ג'לטין במילקי. גם קודם לכן הג'לטין עמד בכל תנאי הכשרות המחמירים וקיבל תעודות כשרות".