מנכ"ל HOT: "קשת בחרה להילחם ולהפיץ שמועות על ביפ"

הרצל עוזר במכתב לעובדי HOT בעקבות ההחלטה על הורדת ערוץ ביפ והחלפתו בערוץ Comedy Central: "ערוץ הקומדיות לא יורד מהמסך אלא רק משנה את פניו, והוא רק ישתפר" ■ "פגיעה ביצירה הישראלית? ההיפך הוא הנכון"

משבר ערוץ ביפ ממשיך לעורר הדים: לאחר שבשבוע שעבר הודיעה HOT כי הערוץ מבית קשת יירד מהאוויר בסוף 2010 ויוחלף על-ידי ערוץ Comedy Central, שלח היום (ב') מנכ"ל HOT הרצל עוזר מכתב לעובדי החברה, ובו כתב:

"בימים האחרונים עסקה התקשורת רבות בנושא עליית ערוץ Comedy Central, אשר יחליף את ערוץ ביפ החל מינואר 2011. לצערנו, מנסים לייחס ל-HOT שיקולים לא ענייניים בנושא".

בהקשר זה נזכיר כי על-פי ההערכה, הורדת ערוץ ביפ היא סממן חיצוני למתיחות הקיימת זה זמן רב מתחת לפני השטח בין קבוצת "ידיעות אחרונות", מבעלי השליטה ב-HOT, ובין זכיינית ערוץ 2 קשת, מפיקת ביפ.

לדברי עוזר במכתב, "אני מצר על כך שקבלן משנה שלנו, שקיבל עבור הפקת הערוץ מיליוני שקלים כל שנה, לא מכבד את החלטת החברה ובוחר להילחם בה, תוך הפצת שמועות על פגיעה כביכול ביצירה הישראלית, וזאת כאשר בדיוק ההיפך הוא הנכון".

בכך מתייחס עוזר ככל הנראה לדברי עורך ערוץ ביפ, יובל נתן, שאמר בשבוע שעבר כי "ערוץ ישראלי מצליח לא סוגרים כך אחרי 10 שנים - לא אם אכפת לך מהטלוויזיה הישראלית ומהצופה הישראלי", וכי היום בו יירד ערוץ ביפ יהיה "יום עצוב לתרבות הישראלית".

"כפי שכולנו יודעים", כתב עוזר לעובדיו, "HOT הינה חברת התוכן הגדולה בישראל, והיא משדרת את תכניה בכ-160 ערוצים, כאשר חלק מהערוצים מופקים עבורנו על-ידי גופים חיצוניים, וביניהם ערוץ 6 (הקומדיות), שהופק עבורנו בשנים האחרונות על-ידי ביפ. ערוצים אלה ממומנים במלואם על-ידי HOT, ומיועדים ללקוחותינו.

"לאחרונה החלטנו לשפר את פני הערוץ, לחזק את הפקות המקור ולשדרג את הרכש שלו. ברצוני להדגיש כי ערוץ הקומדיות לא יורד מהמסך אלא רק משנה את פניו, והוא רק ישתפר.

"‫ערוץ הקומדיות במתכונתו החדשה, בהפקה של ענני תקשורת, יכלול כמו בעבר שני סוגים של תכנים:‫

"הפקות מקור מהשורה הראשונה - בכוונתנו למנף את כל העוצמות שלנו ולהעמיד הפקות מקור משובחות, בתקציב שאינו קטן מהנוכחי. הפקות המקור יופקו על-ידי מפיקים חיצוניים ולא בתוך הערוץ, ובכך תינתן הזדמנות גדולה יותר לכלל היוצרים והמפיקים הישראליים.‫ במסגרת זאת יציע הערוץ הפקות מקור בפורמטים של Comedy Central, כמו גם פורמטים ישראלים מקוריים, פרי פיתוחו של הערוץ.‫

"בכוונתנו להעמיד את הערוץ החדש בסטנדרטים של HOT בתחום הפקות המקור. הרי לא במקרה מובילה HOT בהפקות המקור ומוגדרת כבית של היצירה המקורית הישראלית".‫

בנוסף כותב עוזר כי הערוץ החדש יכלול תוכניות רכש מחו"ל: "התקשרנו עם חברת ‪ Viacom (החברה-האם של MTV) התקשרות ארוכת-טווח, במסגרתה נציג בין היתר בערוץ הקומדיות את הערוץ ‪ שנחשב לערוץ הקומדיות המוביל בעולם,‫ Comedy Central. במקביל ירכוש הערוץ גם סדרות רכש מובילות".‫

לסיכום כותב עוזר: "אנו נציג ערוץ ישראלי חדש, אשר ישלב מותג בינלאומי ידוע יחד עם הפקות מקור בהיקפים גדולים. בקרוב ניווכח כולנו כי מדובר בשיפור ובחידוש משמעותיים".‫

נזכיר כי בשבוע שעבר, לאחר ש-HOT הודיעה על הורדת ערוץ ביפ מבית קשת, נשמעו הערכות כי כעת, לאחר שהערוץ הממומן על-ידי הכבלים יירד מהפלטפורמה, לא ישוב כנראה גם ערוץ 20 של "האח הגדול" למסך הכבלים. בימים הקרובים גם תוריד קשת מעל מסך HOT את תכניה משירות ה-VOD, זאת לאחר ש-HOT לא חתמה על חוזה המתייחס לקטגוריה של קשת.

כפי שפורסם אתמול (א') ב"גלובס", המחאה של קשת נגד הורדת ערוץ ביפ עוברת למסך חברת הכבלים: החל מאתמול החל ערוץ ביפ בשידורים חיים, לראשונה בתולדותיו, ובהם התייחסות ברורה להחלטה של HOT להורידו מהמסך. מגישי הערוץ ידברו עם אורחים באולפן החי ועם צופים שיביעו את דעתם על ההחלטה להוריד את הערוץ. כמו כן ייצא דודו ארז, ממגישיו המזוהים של הערוץ, לשיחה עם עובדי הערוץ עצמם. לא ברור כיצד תגיב HOT למהלך של קשת.

עוד פורסם אתמול כי מתחזקת ההערכה בשוק התקשורת כי תכני המקור של ערוץ Comedy Central, שכאמור צפוי להחליף את ביפ, יופקו על-ידי ערוץ הבידור של חיים סלוצקי - מפיק המקורב לנוני מוזס, מו"ל "ידיעות אחרונות". בסיסו של הערוץ החדש אמור להיות כאמור מתכני "קומדי סנטרל" של חברת ויאקום, המיוצגת בארץ על-ידי ענני תקשורת.