גייתנר דורש: "בנקים יצטרכו לעמוד בדרישות הון גבוהות יותר"

(עדכון) גייתנר: "אנחנו הולכים לוודא כי חברות אלה יעמדו בדרישת ההון העצמי, כך שיוכלו לספוג הפסדים בעת משבר כלשהו" ■ "אנחנו נעבוד מהר ככל האפשר כדי להבהיר הכללים החדשים של האוצר ולהביא ליישומם"

"הבנקים והרשות לניירות ערך צריכים לפעול במהירות כדי לכתוב כללים המבוססים על הרפורה הפיננסית הגורפת שאושרה בעקבות המשבר הפיננסי", כך אמר שר האוצר טימותי גייתנר במהלך נאום שנשא באוניברסיטת ני-יורק על הרפורמה הפיננסית.

"אנחנו נעבוד מהר ככל האפשר כדי להבהיר הכללים החדשים של האוצר ולהביא ליישומם", אמר גייתנר. "החוקים עוברים בקצב מתסכל, אנחנו חייבים לשנות את זה".

גייתנר עוד הדגיש כי מוסדות פיננסיים יצטרכו להתמודד עם דרישות הון חדשות וגבוהות יותר. "אנחנו הולכים לוודא כי חברות אלה יעמדו בדרישת ההון העצמי, כך שיוכלו לספוג הפסדים בעת משבר כלשהו", אמר.

"החוקים הנגזרים מהרפורמה יעזרו לנו לבנות מחדש את הצמיחה ולעודד את ההשקעות במערכת הפיננסית", אמר גייתנר. "איננו מסכנים את חופש החדשנות, אותו אנחנו צריכים למען חיזוק הצמיחה הכלכלית".

גייתנר הדגיש כי ארה"ב תנסה להימנע מתהליך רגולציה אריך ומייגע שיכלול ערימות של דרישות חדשות על גבי הישנות. במקום זאת, הוא הבטיח "לייעל ולפשט" את תהליך החקיקה ולמנוע היווצרות מצב כזה.

הרפורמה, אותה הוביל ממשל אובמה בעקבות המשבר הפיננסי העולמי, נועדה להדק את הפיקוח על רמת הסיכונים במגזר הבנקאי, כדי להימנע מחילוצים נוספים של מוסדות פיננסיים, לאפשר לרשויות להתמודד טוב יותר עם איומים ליציבות המערכת הפיננסית כולה ולחזק את המנגנונים להגנת הצרכנים הפיננסיים.

בית הנבחרים כבר אישר בחודש שעבר חוק חדש אשר מביא להקמת של רשות להגנת צרכנים בתחום הפיננסי שמטילה הגבלות חדשות על הבנקים ויוצרת מנגנון לפירוק חברות פיננסים שעלולות לאיים על יציבות המערכת כולה.