לא רק דיזנגוף סנטר: פלאטו-שרון במגעים לקנות השליטה ברילון

פלאטו-שרון: "הם צריכים אותי בגלל הקשרים הטובים שיש לי בגיאורגיה. בטביליסי אני כמו בבית" ■ יוסי בודנשטיין: "יש הרבה יותר סיכויים לעסקה עם אילן בן-דב"

איש העסקים שמואל פלאטו-שרון, מבעלי הדיזנגוף סנטר בתל-אביב, מנהל מו"מ עם יוסי בודנשטיין לרכוש מידיו את השליטה בחברת הנדל"ן רילון - כך נודע ל"גלובס".

"הם צריכים אותי, בגלל הקשרים הטובים שיש לי בגיאורגיה. בטביליסי אני כמו בבית. לכל מדינה שאני מגיע, אני אוכל עם שגריר ישראל. אם אני יכול להיכנס במחיר זול בגלל שהיום הכול 'בקקט' אז זה ביזנס טוב. רילון שווה יותר מהמחיר בבורסה. אני לא רוצה ריזיקה", אומר שרון.

חברת הנדל"ן הקטנה נסחרת בבורסה לפי שווי של 48 מיליון שקל בלבד. ההון העצמי שלה הוא 46 מיליון שקל - 36% מהמאזן. רילון עדיין לא פרסמה את התוצאות לרבעון השני של השנה, אך הציפיות אינן בשמיים, שכן את הרבעון הראשון סיימה החברה בירידה חדה בהכנסות ובהפסד של כ-14 מיליון שקל. מרבית הפרויקטים של רילון נמצאים בהקפאה, על רקע המשבר הקשה בבולגריה, שם עיקר פעילותה.

יוסי בודנשטיין אמר בתגובה כי "הייתה פגישה ידידותית וג'נטלמנית עם שרון, אבל יש הרבה יותר סיכויים לעסקה עם אילן בן-דב. זה יותר רציני, אך מתעכב כיוון שמדובר בשלוש חברות ציבוריות ויש צורך בביצוע שמאויות שונות. כל הצדדים רוצים לגמור את העסקה".

מאז אפריל מנהל בודנשטיין, המחזיק ברילון באמצעות חברה אחרת שבשליטתו, אלדן טק, מו"מ עם חברת טאו של אילן בן דב לביצוע השקעה של טאו ברילון, אך העסקה נדחתה עד כה. במסגרת העסקה אמורה החברה האם של רילון, אלדן טק, להנפיק לטאו 10.6% ממניותיה תמורת 10.6 מיליון שקל, השקעה שמשקפת לאלדן טק מחיר גבוה פי 2 ממחיר השוק שלה. מרבית הסכום מיועד להבטיח תשלום אג"ח של אלדן טק.

במקביל, תמכור טאו לרילון קרקע ברומניה תמורת 8.1 מיליון שקל ו-5.14% ממניות רילון. העסקה משקפת לרילון שווי של כ-150 מיליון שקל. בטאו הצדיקו בזמנו את העסקה בכך ש"קיימת סבירות לא מבוטלת ששער מניות החברות אלדן טק ורילון בבורסה יעלה באופן משמעותי עם השלמת העסקאות".

רילון מחזיקה בקרקע של 1.2 דונם בגיאורגיה, שמאושרת לבניית מסחר ולוגיסטיקה בהיקף של 2.1 מיליון מ"ר בעיר הבירה טביליסי. בבולגריה מחזיקה רילון ב-14 פרויקטים שונים בשלבים שונים, מרביתם בעיר פולבדיב או בסמוך אליה. בולגריה נמצאת במשבר קשה ומשקיעים זרים רבים יצאו ממנה בשנים האחרונות.