ראש העיר רמה"ש איציק רוכברגר יפוצה ב-36 אלף שקל על לשון הרע

ביהמ"ש קבע כי אליעזר בר, חבר אופוזיציה בעיריית רמת-השרון, יפצה את ראש העיר בגין הוצאת דיבתו - לאחר שהגיש תלונה למשטרה בה טען כי רוכברגר התפקד במקביל הן לעבודה והן לקדימה, והעביר את תוכן התלונה לתקשורת

אליעזר בר, חבר אופוזיציה בעיריית רמת-השרון, יפצה את ראש העיר, איציק רוכברגר, ב-36 אלף שקל בגין הוצאת דיבתו של רוכברגר - כך קבע היום (א') בית משפט השלום בהרצליה, שקיבל את טענת ראש העיר כי בר עבר על חוק איסור לשון הרע, בכך שהגיש נגדו תלונה למשטרה שבמסגרתה טען כי רוכברגר התפקד במקביל הן למפלגת העבודה והן לקדימה, והעביר את תוכן התלונה לכלי התקשורת.

"אין ולא יכולה להיות מחלוקת שהנתבע הגיש תלונה ליחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), שבסמוך מאוד להגשתה סגרה את התיק נגד רוכברגר, בנימוק כי לא נמצאה אשמה פלילית במעשיו", כתבה השופטת אירית מני-גור, שציינה כי בר מסר את תוכן התלונה לעיתונות עוד לפני שהגיש את התלונה למשטרה. "מצאתי את בר אחראי לפרסום המעוול, בעצם מסירת המידע על הגשת התלונה ופרטי תוכנה, בטרם הגשת התלונה עצמה", קבעה.

תחילת הפרשה בשנת 2008, ערב הבחירות המוניציפאליות, כאשר בר, חבר מועצת העיר באופוזיציה ברמת-השרון, שלח תלונה ליאח"ה כנגד ראש העיר רוכברגר וטען כי הוא התפקד במקביל למפלגות קדימה והעבודה, וזאת על מנת לקבל טובות הנאה ורווח כלכלי. הידיעה על הגשת התלונה הועברה לעיתונות, בצירוף נוסח התלונה שהועבר ליאח"ה.

באמצעות עו"ד חנוך קינן הגיש רוכברגר תביעת לשון הרע נגד בר, בטענה כי הוא ביקש להשתמש בפרסום ככלי ניגוח בתוך מערכת הבחירות ולרתום את התקשורת ואת יאח"ה לפעולה זו.

בר מנגד טען לתום-לב במעשהו, אך השופטת דחתה את טענתו: "כדי להצביע על תום-לב, על הנתבע היה להראות את ניסיונותיו הכנים לברר ולקבל את רשימת המתפקדים לשתי המפלגות טרם הגשת תלונתו וטרם הפרסום - דבר שלא נעשה", כתבה.