דש איפקס נגד ההסדר בדיגל: לוי צריך להזרים כסף

החברה שבשליטת יהודה לוי פרסמה היום מתווה עדכני להסדר חוב בחברה, במסגרתו יקבלו מחזיקי האג"ח 37% ממניותיה, כנגד ויתור על רוב חובה של החברה כלפיהם, בסך 40 מיליון שקל

חברת דיגל שבשליטת יהודה לוי פרסמה היום מתווה עדכני להסדר חוב בחברה, במסגרתו יקבלו מחזיקי האג"ח 37% ממניותיה, כנגד ויתור על רוב חובה של החברה כלפיהם, בסך 40 מיליון שקל (מתוך יתרת חוב של 57 מיליון שקל). בתגובה זינקה היום האג"ח של חברת הנדל"ן הקטנה ב-5.3%.

על פי מתווה ההסדר, אשר יוצא לפועל לאחר שחברת מבטח שמיר נאותה "לתרום" את מניותיה בדיגל (כ-34%) לטובת מחזיקי האג"ח, תקטן יתרת החוב למחזיקים ל-15 מיליון שקל, והיא תיפרע בחמישה תשלומים שווים בין השנים 2016 עד 2020. האג"ח תישא ריבית של 4% לשנה (כמו היום) ותהיה מובטחת בשעבוד שני על נכס של החברה בירושלים.

דיגל תהיה מחויבת לפרוע בפירעון מוקדם למחזיקי האג"ח 50% מסך העודפים שייוותרו מהשלמת מכירת כל אחד מהשלבים הבאים של פרויקט הדגל של החברה, "נוף ציון" שבמזרח ירושלים. בנוסף, ימכור לוי לחברה קרקע לבניית 100 יחידות דיור בסמוך לפרויקט נוף ציון, בתמורה סמלית של מניות החברה. הקרקע משועבדת לבנק לאומי.

תהיות על שווי הנכס

אחד ממחזיקי האג"ח הגדולים בדיגל הוא בית ההשקעות דש איפקס, המחזיק כשליש מהסדרה שהונפקה והתפטר בחודש שעבר מנציגות האג"ח, בעקבות חילוקי דעות עם לוי. גם למתווה שמציע כעת לוי מתנגדים בבית ההשקעות.

דרור פרסה, אנליסט דש איפקס, אמר היום ל"גלובס", כי "בלי שבעל השליטה לוי יכניס מזומנים בהיקף של 15 עד 20 מיליון שקל לחברה, לא ניתן יהיה להפעיל את פרויקט 'נוף ציון', כי הבנק לא יסכים ללוות את הפרויקט בלי הגדלת ההון העצמי". לגבי הנכס שמתכנן לוי להעביר לחברה, תוהה פרסה "איך זה שהקרקע הוערכה בחודש מארס ב-30 מיליון שקל, במאי ב-35 מיליון שקל, ביולי 40 מיליון שקל, ועכשיו 60 מיליון שקל? מה, הנכס הכפיל את עצמו תוך חצי שנה?".

דיגל סובלת מגירעון של יותר מ-12 מיליון שקל בהון העצמי, ולדו"חותיה הכספיים מצורפת הערת "עסק חי" מטעם רואי החשבון, המשקפת חשש לעתיד החברה.