TIM: "גלובס" מתבסס כאתר הכלכלי המוביל בגלישה ממקום העבודה

אתר יד2 זינק ב-16.4% ■ סיום המונדיאל הוביל לירידה בטראפיק של אתרי הספורט ■ ‎‎האתרים הבינלאומיים ממשיכים לבסס את מעמדם בצמרת האתרים בישראל - בהובלת גוגל, פייסבוק ו-YouTube

‎‎האתרים הבינלאומיים ממשיכים לבסס את מעמדם בצמרת האתרים בישראל. על-פי סקר ‏TIM‏ לחודש יולי 2010, אתר גוגל שומר על יציבות בראש הטבלה, עם שיעור חשיפה שבועי של 91.1%, ואחריו מדורג פייסבוק, עם ירידה של 2.7% לשיעור של 65.4%. YouTube שומר על יציבות (64.3%) ומבסס את מקומו כאתר השלישי בגודלו בישראל.

וואלה מתברג למקום ה-4 בלבד, זה החודש השני ברציפות, לאחר שנחלשה ביולי ב-1.5% לשיעור של 63.1%. גם ‏ynet‏, שמדורג במקום ה-5, נחלש החודש ב-5.5% לשיעור של 56.8%.

אתרים ישראליים נוספים שנחלשו החודש - ‏mako‏ (מקום 6), שאיבד החודש 2.1% לשיעור של 32.5%; ונענע10, שנחלש ב-5.6% לשיעור של 24.9% (מקום 9).

בקרב האתרים שרשמו גידול ביולי בולט אתר יד2, שזכה לחשיפה תקשורתית רחבה בעקבות עסקת הרכישה של וואלה, וזינק ביולי ב-16.4% (מקום 7); ואתר זאפ, שצמח ב-9.2% (מקום 8). אתר אורנג' התאושש ועלה ב-23.6% לשיעור חשיפה של 13.2%. אתרי ‏nrg‏ ו-‏msn‏ ישראל התחזקו ב-6.7% ו-5.9% בהתאמה, ואתר ‏b144‎‏ זינק ב-26.6% והתברג למקום ה-10.

תום המונדיאל הוביל לירידה חדה בטראפיק של אתרי הספורט שנשארים צמודים זה לזה - ‏one‏ איבד 14.8% לשיעור של 13.4% (מקום 16), ומיד אחריו מדורג ספורט 5, עם צניחה של 14.7% לשיעור של 13.3% (מקום 17).

בקרב אתרי הכלכלה, "גלובס" הוא האתר הפיננסי המועדף בגלישה ממקומות העבודה, עם שיעור חשיפה שבועי של 14.6% (מקום 9), בהשוואה ל"דה מרקר" שאיבד 5.1% ומדורג במקום ה-15. בנתוני הגלישה הכללית, "גלובס" עומד על שיעור חשיפה שבועי של 13%, בהשוואה לשיעור חשיפה של 14.1% ל"דה מרקר".

יצוין כי שיעורי החשיפה של אתרים דוגמת "דה מרקר" כוללים גם תכנים לא כלכליים ובעיקר את "דה מרקר קפה", אשר על-פי גוגל טרנדס מושך אליו 40-50 אלף גולשים ביום.

גם החודש מדד הסקר את שיעור החשיפה השבועי של גוף המדיה החדשה ‏MASA‏, המשווק את שטחי הפרסום של נענע10, ‏msn‏ ישראל ופייסבוק, והוא עומד על 73.8%, בניכוי חפיפות. נתון זה משקף ירידה בהשוואה לפני חודשיים, אז רשם הגוף שיעור חשיפה שבועי של 79%.

סקר האינטרנט של ‏TNS‏ טלסקר הוא ה-54 במספר, והוא נערך בקרב כ-800 משתמשי אינטרנט, בגילאי 13 ומעלה, מפיזור ארצי ומייצג של האוכלוסייה היהודית בישראל.