קומברס מממשת ברעננה 2 מגרשים; הערכות שווי: עד 135 מ' ש'

בעבר תכננה קומברס להקים במגרשים אלה את בית קומברס ברעננה, אך הרעיון לא יצא בסופו של דבר אל הפועל ■ שני מגרשים בשטח כולל של כ-55 דונם המיועדים למשרדים ולהיי-טק

חברת התוכנה הבינלאומית קומברס, בניהולו של אנדרה דהאן, מעמידה למכירה שני מגרשים בשטח כולל של כ-55 דונם המיועדים למשרדים ולהיי-טק ברעננה, כך עולה ממכרז שפרסמה החברה אמש. החברה לא נקבה במחירים אך לפי הערכות בענף הנדל"ן, על הקרקעות ניתן יהיה לקבל מחיר כולל של 124-135 מיליון שקל.

קומברס טכנולוג'י, הנסחרת ברשימת ה"פינק שיטס" מעבר לדלפק בארה"ב, היא ספקית עולמית של תוכנות ומערכות שמאפשרות לספק שירותי תקשורת מולטימדיה משופרת על בסיס רשתות.

במכרז שפרסמה החברה אמש, באמצעות חברת הייעוץ מ.א.ן נכסים בניהולו של ג'קי מוקמל, היא מציעה למכירה שני מגרשים פנויים ברחוב דולב בקרית אתגרים שבאזור התעשייה רעננה צפון. אחד המגרשים הוא בשטח של 39.3 דונם ואילו השני הוא בשטח של 15.3 דונם. הסיבה שעומדת מאחורי כוונותיה של קומברס למכור את המגרשים, בהם היא מחזיקה ב-10 השנים האחרונות, היא החלטת החברה שלא לצאת לבנייה בתקופה הקרובה במגרשים אלה.

בעבר תכננה קומברס להקים במגרשים אלה את בית קומברס ברעננה, אך הרעיון לא יצא בסופו של דבר אל הפועל. את המגרשים מוכרת קומברס במצבם הקיים, במסגרת המכרז שייסגר ב-1 בספטמבר. גורמים בענף הנדל"ן מעריכים שניתן יהיה למכור את המגרשים לפי שווי של 600-650 אלף דולר לדונם.

יצויין שלפי התוכניות המאושרות שחלות על המגרשים ניתן יהיה להקים כ-90 אלף מ"ר בנוי של משרדים והייטק. באזור זה מרבית הנכסים הם בגובה של עד חמש קומות. ייתכן שהרוכש יוכל להגיע להסכמות עם עיריית רעננה ולהקים במתחם גם שטחי מסחר. אם הנכס היה בנוי בהווה, ניתן היה להשכיר שטחים ממנו בדמי שכירות של כ-65 שקל למ"ר לחודש ברמת גימור, המשקפים את רמת המחירים הקיימים היום באזור.

באמצע החודש שעבר פורסם כי קומברס, ששוכרת היום כ-30 אלף מ"ר ברחוב הברזל שברמת החי"ל בתל אביב, מבקשת לדלל את אחזקותיה בחברה הבת ורינט, באמצעות מכירת 10% מאחזקתה בחברה. קומברס ביקשה מוורינט שתפעל להגשת תשקיף מדף ל-‏SEC‏ (הרשות לניירות ערך בארה"ב) שתאפשר הפצתן של 2.8 מיליון ממניות ורינט מתוך 28 מיליון מניות בהן מחזיקה קומברס.

כעבור מספר ימים פסק שופט אזרחי בארה"ב כי יש למחוק את מניית קומברס מרשימת ה"פינק שיטס" בוול סטריט לאחר שזו לא פרסמה את הדו"חות הכספיים שלה כמקובל ובכך הפרה לכאורה את חוקי ני"ע בארה"ב. אולם החלטה זו טעונה אישור של ה-‏SEC‏. לפני מספר שבועות נודע שהמיליארדר ג'ורג' סורוס הפך לבעל עניין בקומברס לאחר שרכש מניות והגיע לאחזקה של 5.14% בשווי של 80 מיליון דולר.