מדוע שר התחבורה לא מטפל במפגש המסילה הקטלני בעתלית?

ישראל כץ: "נמנעתי מעיסוק במפגש הרכבת בעתלית בגלל היכרותי עם דנקנר" ■ תעשיות מלח, כרמל כימיקלים והמועצה האזורית מתנגדים לסגירת מפגש כביש-מסילה קטלני במרכז עתלית

שר התחבורה ישראל כץ אומר כי בשל היכרותו עם אלון דנקנר הוא נמנע מלעסוק בסוגיית ההפרדה המסילתית מס' 11 במרכז עתלית, כאשר שמע בישיבה בנושא זה כי ההפרדה המסילתית תפגע בחברת תעשיות מלח, שדנקנר הוא היו"ר שלה.

השר כץ מגיב לכתבה שפורסמה אתמול (א') במוסף הנדל"ן של "גלובס", "עוד מפגש קטלני", שבה תוארה מסכת השיהויים למניעת סגירת מפגש המסילה-כביש מס' 11 במרכז עתלית, שבו נהרגו שבעה אנשים. כל ההליכים הסטטוטוריים הסתיימו ומשרד התחבורה הורה לסגור את המפגש ב-1 באוגוסט. המתנגדים לסגירה היו המועצה האזורית, חברת תעשיות מלח וחברת כרמל כימיקלים, שטענו לפגיעה באינטרסים שלהם וביקשו דחייה של הסגירה ומציאת חלופות אחרות.

בדיון שקיים כץ במועצה האזורית חוף הכרמל ב-22 ביוני ביקשה המועצה האזורית משר התחבורה לדון מחדש בהחלטה על סגירת מפגש 11. השר כץ מסר: "לאחר שצוין כי בנושא מעורבת חברת תעשיות מלח, ציין השר במפורש כי הוא מונע מעצמו כל עיסוק בנושא זה בשל היכרותו עם יו"ר החברה. בעקבות הודעת השר הופסק הדיון בנושא וסוכם כי המשנה למנכ"ל משרד התחבורה אלכס לנגר יקיים דיון נפרד בסוגיה. לסיכום זה לא נלוותה כל הנחיה מצד השר".

כאשר גם בדיון המיוחד עם לנגר לא התקבלה עמדת המתנגדים לסגירת המפגש, עבר העניין לפסים משפטיים. המועצה האזורית חוף הכרמל בראשות כרמל סלע, יחד עם חברת המלח בשליטת שרי אריסון וחברת כרמל כימיקלים בשליטת גיל ודוד דנקנר, עתרו לבית המשפט המחוזי בחיפה וקיבלו צו זמני לעיכוב סגירת המפגש עד לדיון באמצע ספטמבר.

הרכבת ביקשה אתמול (א') מבג"צ דיון דחוף והצדדים צריכים להגיש סיכומים עד יום ד' הקרוב. מנכ"ל משרד התחבורה יעקב גנות אמר הבוקר (ב') ל"גלובס": "העמדה שלנו חד משמעית, לסגור מיד את מפגש 11 בעתלית".