"עספור" עלתה ל-HOT ביוקר: תשלם קנס של כ-100 אלף שקל

‎‎הקנס הוטל בגין שידור מוקדם מדי של התוכנית שהכילה סצנות מיניות וסצנות שעלולות לעודד שימוש בסמים ■ בנוסף, HOT נקנסה בסכום דומה על שהעלימה ממנוייה את העובדה שהם יכולים להתנתק ללא קנס בשל הסרת ערוץ הולמרק

‏‏‏‎‎חברת הכבלים ‏HOT‏ תיאלץ לשלם קנסות של כ-200 אלף שקל למועצת הכבלים והלוויין, זאת בגין שידור מוקדם מדי של התוכנית "עספור", עליו פורסם לראשונה ב"גלובס", ועל שהעלימה ממנוייה את העובדה שהם יכולים להתנתק ללא קנס בשל הסרת ערוצים.

המועצה קבעה כי ‏HOT‏ הפרה את הוראות החוק והתקנות מכוחו, בשל העובדה שסיווגה לצפייה לגילאי 14 ומעלה מספר פרקים של הסדרה "עספור", שהכילו סצנות מיניות ואחרות שיש חשש סביר כי יעודדו שימוש בסמים - זאת בעוד היה עליה לסווגם ככאלה שאינם מתאימים לצפייה לגילאי 18 ומטה.

באשר לשעות השידור קבעה המועצה כי לאור התכנים המתוארים, היה על ‏HOT‏ לשדר את התוכנית החל משעה 22:00, באופן "שיתחשב בגיל הצופים". על כך הטילה המועצה על ‏HOT‏ עיצום כספי בגובה של 100 אלף שקל.

במקביל, הטילה המועצה על ‏HOT‏ עיצום דומה, בשל "אוזלת-ידה של ‏HOT‏ ביישום החלטת המועצה המטילה עליה חובה ליידע את מנוייה בדבר זכאותם להתנתק בשל הסרת ערוצים, ללא החזר עלות הטבה", לשון הודעת המועצה. הכוונה היא להורדה של ערוץ הולמרק מהפלטפורמה של ‏HOT‏.

‏יו"ר המועצה, ניצן חן, אמר כי "המועצה רואה בחומרה רבה את הסיווג הלא מתאים של הסדרה 'עספור', כמו גם את שיבוצה לשידור בשעות שידור מוקדמות. הדברים חמורים במיוחד לאור העובדה שמדובר בסדרה שזכתה לפופולריות רבה והיוותה עוגן מרכזי בשידורי ‏HOT‏. השימוש שנעשה בסדרה בנושא הסמים היה מרכזי ובולט, תוך הצגת הדמויות האהודות כדמויות העושות שימוש תכוף בסמים, עד כדי הצגת העישון כמעשה נגיש ונורמטיבי. במקביל, המועצה ממשיכה לפעול בנושאים צרכניים ועומדת על המשמר ככל שהיא נדרשת, על מנת להבטיח כי זכויות המנויים ישמרו".

‏מחברת ‏HOT‏ נמסר בתגובה כי "הטלת קנס על פער של חצי שעה בשעת השידור, בעידן בו ניתן למצוא כל תוכן ברשת האינטרנט, נראית לנו תמוהה".