העליון דחה את בקשת ענת קם להקל בתנאי מעצר-הבית שלה

קם, הנאשמת בעבירות נגד ביטחון המדינה, ביקשה הקלה בתנאי מעצר-הבית כך שיותר לה לצאת לזמני "התאווררות" ■ בנוסף היא ביקשה כי הפיקוח האנושי עליה יוחלף באיזוק אלקטרוני, אך השופט אליקים רובינשטיין דחה את בקשתה

בית המשפט העליון דחה היום (ג') את עררה של ענת קם על החלטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב שלא להקל בתנאי מעצר-הבית שלה.

קם, המואשמת בעבירות חמורות נגד ביטחון המדינה, ביקשה הקלה בתנאי מעצר-הבית שלה, כך שיותר לה לצאת לזמני "התאווררות". בנוסף היא ביקשה כי הפיקוח האנושי שמוטל עליה יוחלף באיזוק אלקטרוני, אך השופט אליקים רובינשטיין דחה את בקשתה.

השופט ציין כי לפני פחות מ-4 חודשים החליטה השופטת אילה פרוקצ'יה כי קם תישאר במעצר-בית מלא תחת פיקוח אלקטרוני, וכי מאז לא חל שינוי שמצדיק את שינוי ההחלטה.

לגבי בקשתה של קם לצאת מביתה ל"התאווררות" מדי פעם כתב רובינשטיין: "סבורני גם כי טרם באה שעה בעניין ה'התאווררות'. אכן, העוררת מצויה במעצר בביתה מזה 8 חודשים, אך מאז החלטתה של השופטת פרוקצ'יה עברו אך 4 חודשים. תקופה זו לא מהווה 'זמן ניכר' מאז קבלת ההחלטה; אף 8 חודשים אינם כן, כשהמדובר במעצר-בית בתנאים נוחים יחסית, שעליו הוחלט אל מול נסיבות חמורות שלא היו רחוקות מרחק רב ממעצר מלא".

כזכור, קם נעצרה בדצמבר 2009 בחשד שגנבה מסמכים סודיים בעת שירתה כחיילת בלשכת אלוף פיקוד מרכז והעבירה אותם לעיתונאי "הארץ" אורי בלאו.

המדינה הגישה נגדה כתב אישום חמור, הכולל עבירות של ריגול ופגיעה בביטחון המדינה.