מאיר שמיר מסרב להעביר את מניותיו בדיגל ליהודה לוי

לידי "גלובס" הגיע מכתב ששלחה מבטח שמיר ללוי, בו היא מתנה את העברת מניותיה בדיגל לידי נאמן האג"ח באישור מחזיקי האג"ח

מאיר שמיר מתקשה להיפטר ממניותיו בחברת הנדל"ן דיגל , שנקלעה לקשיים. למרות שכבר הסכים להעביר את המניות ללא כל תמורה לידי מחזיקי האג"ח של החברה, מערים שותפו לשליטה, יהודה לוי, קשיים על המהלך, לאחר שהודיע כי מימש זכות הנתונה לו בהסכם בין הבעלים לקבל את מניות מבטח שמיר בדיגל.

לידי "גלובס" הגיע מכתב ששלחה מבטח שמיר ללוי, בו היא מתנה את העברת מניותיה בדיגל (34.6%) לידי נאמן האג"ח באישור מחזיקי האג"ח. מבטח שמיר מבהירה ללוי כי מטרת המהלך היא סיוע למחזיקי האג"ח להגיע להסדר חוב בתנאים טובים יותר, וכי ללא אישורם המניות לא יועברו לנאמן, וממילא לוי לא יוכל להפעיל את הזכות לה הוא טוען. "כל ניסיון לנסות ולהתייחס לחלקים מסוימים של ההצעה, לא יצלח", מבהירה מבטח שמיר במכתב שנשלח ללוי ביום א'.

לוי מחזיק ב-38.2% ממניות דיגל ומשמש כיו"ר ומנכ"ל החברה, אשר לה התחייבויות בסך 160 מיליון שקל, מתוכן כ-57 מיליון שקל למחזיקי האג"ח. לחברה גירעון של 12 מיליון שקל בהון העצמי, ולדו"חותיה מצורפת הערת "עסק חי" מטעם רואי החשבון.

לאומי לא יעניק ליווי בנקאי

בנק לאומי הוא הנושה הגדול של חברת הנדל"ן הכושלת, עם חוב של כ-84 מיליון שקל. לבנק יש שעבודים שונים לחוב, אך הוא מבקש להקטין את הסיכון, והיום הודיע כי אין בכוונתו להעניק ליווי בנקאי לבניית שלב ב' בפרויקט הדגל של החברה, "נוף ציון" בירושלים.

דיגל פרסמה בתחילת השבוע מתווה עדכני להסדר חוב, במסגרתו יקבלו מחזיקי האג"ח 37% ממניותיה, כנגד ויתור על רוב חובה של החברה כלפיהם, בסך 40 מיליון שקל. בד בבד, יעביר לוי לחברה קרקע לבניית 100 יח"ד בסמוך לפרויקט נוף ציון, כנגד הקצאת מניות שתאפשר לו לשמור על שליטתו בחברה.

להסדר זה מתנגד דש איפקס, המחזיק כשליש מסדרת האג"ח של החברה.