בעסקים אין מדינות אויב? נוחי דנקנר ושותפים מסעודיה וקטאר משקיעים מיליארד שקל בשווקים מתעוררים

דנקנר יבצע את ההשקעה באמצעות כור וכלל ביטוח, כאשר הקרן תנוהל על ידי קרדיט סוויס ■ הקרן תשקיע ב-5 השנים הקרובות במוצרי חוב בשווקים מתעוררים בהיקף של עד 1.1 מיליארד דולר ■ דנקנר יהיה נציג IDB בוועדה המייעצת לקרן - ויישב בוועדה עם הנציגים מקטאר וסעודיה

נוחי דנקנר, בעל השליטה בקבוצת IDB, לוקח את החברות כור וכלל ביטוח שבשליטתו להשקעת ענק של כמעט מיליארד שקל בקרן השווקים המתעוררים של הבנק השוויצרי קרדיט סוויס - יחד עם קטאר וסעודיה. כך עולה מדיווח של החברות היום (ה') לבורסה.

כור וכלל ביטוח ישקיעו 250 מיליון דולר (בחלקים שווים) בקרן Credit Suisse Emerging Markets Credit Opportunity Fund. מדובר בקרן פרייבט אקוויטי של קרדיט סוויס שהיקפה 1-1.1 מיליארד דולר, כך שחלקו של דנקנר בקרן יעמוד על כ-25%.

המשקיעים בקרן צפויים להיות תאגידים מקבוצת קרדיט סוויס וכן 3 בעלי המניות העיקריים בבנק - קבוצת IDB וקרנות השקעה ממשלתיות של קטאר וסעודיה (Qatar Investment Authority ו-The Olayan Group).

דנקנר מחזיק היום ב-3.24% ממניות קרדיט סוויס בהיקף של 6.95 מיליארד שקל. ברבעון השני של השנה הפסיד דנקנר "על הנייר" כ-109 מיליון שקל מירידת ערכה של מניית קרדיט סוויס, אך חלוקת דיבידנד האפילה על ההפסד ובכך הרוויחה כור 153 מיליון שקל מההשקעה בקרדיט סוויס ברבעון זה. דנקנר נכנס להשקעה בקרדיט סוויס ביוני 2008 ומאז הרוויח יותר מ-3 מיליארד שקל.

דנקנר יישב עם הקטארים והסעודים

קרן ההשקעות הפרטית של קרדיט סוויס תשקיע בעיקר באג"ח ומוצרי חוב אחרים בשווקים מתעוררים. "בכוונת הקרן לבצע השקעות בשווקים מתעוררים באמריקה הלטינית, אסיה (למעט יפן) ובשווקים מתעוררים באירופה, המזרח התיכון ואפריקה", נכתב בהודעת החברות לבורסה.

סגירת הקרן צפויה בתקופה הקרובה והיא תפעל במשך 5 שנים, עם אופציה להארכה של שנתיים. זאת, בזמן ש-IDB הודיעה לאחרונה כי היא שמה את כלל ביטוח על המדף ומחפשת בימים אלה ממש רוכש לחברת הביטוח.

גם השותפות הגדולות של דנקנר בקרן - הסעודים והקטארים - ישקיעו כל אחת 250 מיליון דולר. דנקנר יעבוד קרוב עם הסעודים והקטארים, שכן כל אחת מהשותפות תמנה נציג בוועדה המייעצת לקרן ההשקעות והנציג של IDB יהיה דנקנר עצמו. הקרן תבצע חלוקה שווה של הכנסות מרווחים עתידיים (אם יהיו) ומנהל הקרן (קרדיט סוויס) יזכה לדמי ניהול של 1.5% מסך ההשקעה של הקרן.