אל על מפתיעה לטובה עם רווח רבעוני של כ-14.8 מיליון דולר

ברבעון המקביל ב-2009 הפסידה החברה כ-19.7 מיליון דולר ■ ההכנסות עלו ב-24.8% לכ-498 מיליון דולר ■ אל על: "נמשך תהליך היציאה מהמשבר הכלכלי"

חברת התעופה הישראלית אל על מסכמת הבוקר (ד') את הרבעון השני של השנה ומפתיעה לטובה: החברה הרוויחה ברבעון החולף כ-14.84 מיליון דולר לעומת הפסד של כ-19.74 מיליון דולר ברבעון השני של 2009.

הכנסות החברה הסתכמו בכ-498 מיליון דולר, עלייה של 24.8% לעומת הכנסות של כ-399 מיליון דולר ברבעון השני אשתקד. הרווח התפעולי של אל על הסתכם בכ-25 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של כ-24.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת זינק ב-101% לכ-82.9 מיליון דולר לעומת תזרים שוטף של כ-41.1 מיליון דולר ברבעון השני אשתקד.

הוצאות המכירה של החברה עלו ב-3% או כ-1.45 מיליון דולר לכ-49 מיליון דולר (9.8% ממחזור המכירות). הוצאות ההנהלה והכלליות עלו ב-4% או כ-977 אלף דולר לכ-22.76 מיליון דולר (4.6% ממחזור המכירות).

החברה מציינת במסגרת הדו"חות כי במסגרת הרבעון השני נמשך תהליך היציאה מהמשבר הכלכלי שהחל בשלהי 2009, אשר השפיע לטובה הן על תנועת הנוסעים והן על ההובלה האווירית של מטענים.

עוד מצטטת את החברה את נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, לפיהם סך תנועת הנוסעים בנתב"ג ברבעון החולף עלה בכ-8.9% לע-2.8 מיליון נוסעים לעומת כ-2.6 מיליון נוסעים ברבעון השני של 2009. המטען המוטס גדל בכ-18.3% לכ-73.9 אלפי טון.

שקדי: "נקטנו במדיניות מסחרית ממוקדת להשגת השיפור בהכנסות"

אליעזר שקדי, מנכ"ל אל על מסר עם פרסום הדו"חות כי "לאחר ייצוב החברה, הצלחנו להגיע למגמה של שיפור. ברבעון השני חברת אל על עברה לרווח, זאת על ידי גידול משמעותי בהכנסות וכן ירידה בשיעור הוצאות ההפעלה. כמו כן, נקטנו במדיניות מסחרית ממוקדת להשגת השיפור בהכנסות".

שקדי הוסיף כי "ברבעון השני התמודדה החברה עם משבר ענן האפר הוולקני במהלכו הופסקה התנועה האוירית בכל אירופה. אל על בחרה להפעיל רכבת אווירית להשבת תושבי ישראל מחמישה שדות תעופה באירופה, שרצו לשוב ארצה לקראת יום הזיכרון ויום העצמאות. אני רוצה להודות לכל אנשי החברה, על הקרקע, באויר, בארץ ובחו"ל שבזכות איכותם, נחישותם ומסירותם הצלחנו לייצב את החברה ולהובילה ומאמין כי ביחד נמשיך ונצעיד אותה להישגים".

עמיקם כהן, יו"ר דירקטוריון החברה, ציין כי "התוצאות הכספיות של הרבעון משקפות שיפור משמעותי של החברה בפרמטרים רבים. אל על ממשיכה להתמודד עם התחרות, לשמור על נתח שוק גבוה ולהוביל את שוק התעופה בישראל. הנהלת החברה נקטה בפעולות נחושות ליישום מדיניות של צמיחה. אני מאמין כי דירקטוריון החברה, הנהלתה ואנשיה ימשיכו להוביל את החברה להגשמת חזונה".