ירוק מאחור וגם מלפנים

ת"א 25 וה-S&P500 במגמת עלייה אך לשניהם צפוי מבחן נוסף לאשר את המגמה

ת"א- 25 נתן מהלך עליה נחמד השבוע אבל נראה שלא יהיה לו קל כל כך לעלות בטווח הזמן המיידי. זאת על פי נתוני סיום המסחר מיום רביעי. הסיבה היא כוח ההתנגדות באזור ה-1,166. זו הרמה שמהלך מהימן מעליה ילמד כי תל אביב 25 נכנס למסלול של מגמת עליה ארוכת טווח. נזכיר כי רמה זו בלמה את ניסיון העליה הקודם. תבנית המסחר מיום רביעי מסוג דוג'י מלמדת על שיווי המשקל וגם האינדיקטורים הטכניים מלמדים על סיכוי להפוגה בעליה.

מכיוון שהגדרת המגמה לטווח הבינוני-ארוך ממשיכה להיות מגמת עליה, הגדרת המגמה לטווח הקצר המשלבת את שני הכוחות הפועלים עכשיו היא תנודתית-עליה. אזור התמיכה הקריטי הוא 1,134-1,140. מהלך מתחתיו יחשב סימן דובי משמעותי. כל עוד תל אביב 25 מעל אזור זה, עם תנודתיות כזו או אחרת, הגדרת המגמה תישאר מגמת עליה לטווח הבינוני-ארוך. מהלך מהימן מעל 1,166 ימחק את המילה בינוני.

המבחן ב-1,100 לא הסתיים

בוול סטריט מתנהל בינתיים מסחר חיובי, כפי שנצפה כאן בטורים האחרונים. אבל, השאלה האם תושלם תבנית של ראש וכתפיים, שתלמד על מעבר למגמת עליה, או שהירידה מתחת לממוצעים הנעים משמעותה שהעליות האחרונות הן רק תיקון, שאלה זו עדיין תלויה באוויר.

העובדה שה-S&P 500 לא הצליח, לעת עתה לפחות, לעלות מעל 1,096-1,100 וזו גם כן מעמעמת את הסיכוי לעליה. ועם זאת, נראה לי שאם משקללים את הפרמטרים השונים, עולה שמהלך העליה יכול להימשך.

מהלך מעל 1,100 יחשב סימן חיובי. הגנה על תיק ניתן למקם מתחת ל-1,075 (S&P500) ולהעלות אותה אל מתחת ל-1,096 היה ויעלה המדד מעל 1,100.

כדאי לקחת בחשבון שמדד ה-BPI שמודד את מצבן המצרפי של מניות ה-S&P500 על פי תרשים ה-X ו-O של כל אחת מהן נמצא במצב שורי מאושר ולא ברמה קיצונית. עובדה זו אומרת שיש למניות עוד מרחב לעלות. מדד ה-BPI של הנאסד"ק גם נמצא במגמת עליה אבל כזו שמוגדרת כתיקון.