שיטת הפיפטי-פיפטי של ערוץ 10 וההתאחדות לכדורגל

ערוץ 10 ימכור את זכויות ה-‏HD‏ של משחקי נבחרת ישראל במוקדמות יורו 2012 תמורת 50% מההכנסות ■ צ'רלטון וערוץ הספורט הם הערוצים המועמדים לרכוש את הזכויות

ההתאחדות לכדורגל אמנם סיכמה על מכירת זכויות השידור של משחקי הבית של הנבחרת למוקדמות יורו 2012 עבור סכום נמוך בכ-50% בהשוואה לקמפיין הקודם, אבל צפויה להגדיל את הנתח בזכות הסכם עם ערוץ 10 למכירת זכויות ה-‏HD‏ של המשחקים - כך נודע ל"גלובס".

‏מתוקף ההסכם בין הצדדים, ערוץ 10 - שרכש את הזכות לשדר את 5 משחקי הבית של נבחרת ישראל במוקדמות יורו 2012 עבור כ-550 אלף שקל למשחק - קיבל גם את זכויות ה-‏HD‏ של המשחקים.

מאחר שהערוץ אינו מחזיק פלטפורמת ‏HD‏, הסכימו ערוץ 10 וההתאחדות לכדורגל כי הערוץ יוכל למכור את זכויות ה-‏HD‏ למי מבין הערוצים שמחזיקים בפלטפורמה כזאת (צ'רלטון, ערוץ הספורט) - ובתמורה יתחלקו באופן שווה בהכנסות מהמכירה. מבחינת ערוץ 10, האופציה למכור את השידורים לערוץ ה-HD של רשות השידור אינה רלוונטית.

הנטייה בערוץ 10 היא למכור את זכויות ה-‏HD‏ כדי להחזיר חלק מעלויות הרכישה, למרות אובדן פוטנציאלי של אחוזי רייטינג.

סוגיה אחת שלא נפתרה עדיין היא מכירת הזכויות לגופי שידור ישראליים של משחקי החוץ של הנבחרת. ספורטפייב, שמחזיקה בזכויות, לא מוכנה למכור בסכום שבו מכרה ההתאחדות לכדורגל את משחקי הבית.

בעיה נוספת היא העובדה שזכיינית ערוץ 2 רשת לא יכולה להתחייב על כל 5 המשחקים, מאחר שאחד מהם (מול לטביה ב-4 ביוני 2011) נופל ביום שבת, שאינו יום שידור של רשת.