אלחוטיות, משולבות, קומפקטיות: "גלובס" מציג מדריך לקניית מדפסת

חושבים לקנות מדפסת? "גלובס" סוקר את המדפסות שיעשו לכם את שנת הלימודים החדשה - כולל מחירים ומבצעים

הספירה לאחור בקרב ההורים החלה, ובעוד פחות משבועיים יחזרו התלמידים לבתי-הספר. כמה שבועות אחריהם יחזרו גם הסטודנטים לכבוש את ספסלי האוניברסיטאות.

תחילתה של שנת לימודים חדשה כרוכה לרוב ברכישת אינטנסיבית של ציוד לבית-הספר, כשחלקו של הציוד הביתי משרדי בא גם הוא לידי ביטוי.

חנויות אלקטרוניקה ורשתות לציוד משרדי מדווחות על עלייה משמעותית במכירת מדפסות לקראת פתיחת שנת הלימודים. אחת הסיבות המרכזיות לכך היא שבעוד שבעבר נכתבו מרבית העבודות המיועדות להגשה לבית-הספר בכתב-יד - הרי שכיום תלמידי הכיתות הנמוכות יותר מדפיסים את העבודות שלהן במדפסת ומגישים למורה עבודה צבעונית ויפה.

במהלך השנים ירד משמעותית מחירן של המדפסות, וזו סיבה טובה מספיק עבור ההורים לרכוש עובר הצאצאים מדפסות יעילות ומשוכללות. וכנראה שלא בכדי.

ממחקר שערכה חברת HP בחודש מאי 2009 באנגליה גרמניה וצרפת העריכו 60% מההורים כי שיעורי-בית המוגשים למורה בהדפסה זוכים להערכה ולציונים גבוהים יותר, כיוון שהם נראים מקצועיים ומרשימים יותר. פרט מעניין נוסף העולה מהסקר הוא ש-22% מהמשתתפים ציינו כי יש במשפחתם ריבים על הגישה והשימוש במדפסת.

"המדפסות המומלצות לתלמידים הן מדפסות הזרקת דיו צבעוניות משולבות הכוללות גם מכונת צילום, סורק ופקס. המכשיר המשולב מספק לתלמיד פתרון משרדי מושל,ם המלווה אותו לכל אורך הלימודים במחיר נגיש", אומר מיקי רוסלר, מנהל עסקי התחום הצרכני ב-HP. רוסלר ממליץ עוד להקפיד ברכישה על כך שהמכשיר יהיה בעל יחידת הדפסה דו-צדדית המאפשרת חיסכון בנייר.

בשוק קיים מגוון של עשרות דגמי מדפסות הכוללים פונקציות שונות. טווח המחירים של המדפסות נע בין מאות בודדות של שקלים למדפסות פשוטות ועד אלפי שקלים למדפסות משרדיות.

"גלובס" ביקש מאנשי המקצוע להצביע על הדגמים הבולטים לתלמידים בכל אחר מסוגי המדפסות.

מדפסות משולבות

מדפסות משולבות מתאימות למי שלא זקוק לחיבור אלחוטי אולם מעוניין במדפסת משולבת המציעה את כל השימושים המשרדיים במראה קומפקטי. חברת brother מציעה את דגם DCP-195C הכולל גם מכונת צילום וסורק.

מהירות ההדפסה של הדגם היא 33 דפים בדקה בשחור ו-22 בצבע, והיא מציעה גם מעין מיני מרכז תמיכה בתמונות. למדפסת אפשרות להדפסה ממצלמה באמצעות תמיכה בתקן Pictbridge, כך שניתן לחבר את המצלמה באמצעות כבל ולהדפיס את התמונות ללא הפעלה של המחשב. מעבר לזה, אפשר להדפיס ישירות מכרטיסי זיכרון, באמצעות קורא כרטיסים המשולב במדפסת, וגם לסרוק מסמכים ולהעביר אותם ישירות לכוננים חיצונים כמו דיסק און קיי.

* מחיר המדפסת: 250 שקל במקום 350 שקל (עד סוף חודש אוגוסט).

* מחיר ראשי דיו: מחיר מארז 4 ראשי דיו (שחור + 3 צבעים) 160 שקל (הדיו השחור מספיק לכ-300 דפים, והצבעוני לכ-260 דפים).

מדפסות אלחוטיות

מדפסת משולבת אלחוטית מאפשרת הדפסה כמעט מכל מקום בבית ומונעת ערימה של כבלים טורדניים. הדגם הבולט של HP בקטגוריה זו הוא הדגם המשולב Wireless OfficeJet 6500 הכולל גם: מכונת צילום, סורק ופקס.

מכשיר זה מציע גם אפשרות לחיסכון חיסכון בנייר באמצעות הדפסה דו-צדדית ומהירות הדפסה של עד 32 דפים לדקה בשחור-לבן ו-31 דפים לדקה בהדפסות צבע.

אחת היכולות המייחדות דגם זה היא האפשרות להדפסה אלחוטית, כך שאם יש בבית מספר מחשבים - ניתן לחבר אותה אליה בקלות ולאפשר גם שליחה להדפסה באמצעות מחשב נייד הנמצא באותה רשת.

* מחיר המדפסת: 650 שקל.

* מחיר ראשי דיו: 70 שקל לכל אחד מ-3 ראשי הצבע ו-150 שקל לראש דיו שחור (ראשי הדיו בפורמט הגדול (XL) של המדפסת הזו יספקו הדפסת 1,200 דפים בשחור ו-700 דפים בצבע).

מדפסות לייזר קומפקטיות

חלק מהתלמידים והסטודנטים לא זקוקים לתכונות המתקדמות של המדפסות החדשניות ומבקשים רק להדפיס בהדפסה מהירה את העבודות בשחור-לבן. אלא שעקב מחירם הגבוה של ראשי הדיו ומספר הדפים שניתן להדפיס בכל ראש דיו, ההדפסה עלולה להתייקר משמעותית. שימוש במדפסות לייזר עשוי להוזיל את עלות ההדפסה.

בתת-מחלקה זו מציעה חברת סמסונג את דגם ML-1660, המתאים לטענתה למשתמשים המחפשים חוויה פשוטה. המדפסת מציעה מאפייני נגיעה אחת.

"סמסונג מבינה שהלקוחות לא רוצים להתאמץ וללמוד איך המדפסת החדשה שלהם עובדת", אומר גראהם לונג, סמנכ"ל ומנהל תחום המדפסות של סמסונג באירופה. "במדפסות החדשות שילבנו מגוון רחב של תכונות בתוך מארז מעוצב וקומפקטי, כך שההדפסה פשוטה ונוחה יותר".

ה-ML-1660 מציעה מהירות הדפסה של 16 עמודים לדקה, ודף ראשון המודפס אחרי 8.5 שניות בלבד. כפתור Print Screen מאפשר למשתמשים להדפיס בלחיצת כפתור על גבי המדפסת את מה שהם רואים על צג המחשב, וזאת ללא התאמות על גבי המחשב.

תוכנת AnyWeb של סמסונג מאפשרת לבחור כל תוכן באינטרנט, ואז לגרור ולשחרר אותו על דף חדש המופיע בצג המחשב, אותו ניתן לשמור או להדפיס. תוכנת AnyWeb Print מאפשרת למשתמשים לרכז ולהדפיס את המידע שהם צריכים, במקום להדפיס מספר דפים או מידע שאין להם צורך בו. תכונה זו חוסכת למשתמשים זמן ומשאבים, כגון נייר וטונר.

* מחיר המדפסת: 400 שקל.

* מחיר הטונר: 330 שקל (מיועד להדפסת 1,500 דפים).

מדפסות לייזר משולבות

משתמשים המתכננים להדפיס מספר גדול של דפים והשתכנעו כי לייזר הוא המוצר בשבילם, יכולים לרכוש גם מכשיר משולב הכולל גם פונקציות של סריקה, צילום ופקס.

לקסמרק מציעה את דגם X264dn, המאפשר הדפסה וצילום בשחור בלבד, אולם סורק גם בצבע. הדגם הזה מציע הדפסה של עד 30 דפים בדקה עם 7.5 שניות להדפסה של העמוד הראשון, וכולל גם כרטיס רשת.

* מחיר המדפסת: 1,500 שקל.

* מחיר הטונר: 500 שקל. הטונר מספיק להדפסת 3,500 דפים.

מדפסות פשוטות

מי שלא זקוק למכשיר משולב או מכשיר בעל יכולות מתקדמות אחרות, יכול להסתפק במדפסת הזרקת דיו פשוטה וזולה. חברת קאנון מציעה את ה-IP1900, המציעה מראה קומפקטי ויכולות הדפסה של 21 עמודים בשחור ו-17 עמודים בצבע.

* מחיר המדפסת: 160 שקל.

* מחיר ראשי דיו: ראש דיו שחור :120 שקל, ראש דיו צבעוני: 140 שקל (שני ראשי הדיו מספיקים להדפסת כ-400 דפים).

מדפסת משולבת נוספת שמחירה שווה לכל כיס היא מדפסת מדגם TX117 של אפסון. דגם זה כולל פקס, סורק ומכונת צילום, ויתרונו בכך שראשי הצבע הנפרדים שלו מאפשרים להחליף בכל פעם רק את ראש הדיו הכולל את הצבע שנגמר, ובכך לצמצם את ההוצאות. מהירות ההדפסה כאן עומדת על 30 דפים בשחור בדקה ו-15 דפים בצבע.

* מחיר המדפסת: 200 שקל.

* מחיר ראשי הדיו: 60 שקל (הדיו השחור מספיק לכ-250 דפים, וראשי הדיו הצבעוניים מספיקים 280-470 דפים. כל ראש צבע מספק כמות דפים שונה).

מבצעים ברשתות על מדפסות וציוד נלווה

* אופיס דיפו:

מדפסת משולבת (ללא פקס) של HP דגם 2423 - המחיר אחרי הנחה: 200 שקל (הנחה של 50 שקל).

מדפסת הזרקת דיו רגילה של HP דגם 1663 - המחיר אחרי הנחה: 150 שקל (הנחה של 20 שקל).

מדפסת משולבת של אפסון (כולל פקס) דגם TX300 - המחיר אחרי הנחה: 300 שקל (הנחה של 50 שקל).

טרייד אין על מדפסות לקסמרק: מביאים מדפסת ישנה (מכל מותג) - ומקבלים הנחה של 150 שקל.

המבצע בתוקף עד ה-10 בספטמבר.

* קרביץ:

מדפסת משולבת HP דגם 4580 - המחיר אחרי הנחה: 320 שקל (הנחה של 30 שקל).

מדפסת משולבת של brother (ללא פקס) דגם DCP-195C - המחיר אחרי הנחה: 250 שקל (הנחה של 100 שקל).

ראשי דיו של HP ושל brother ב-50% הנחה.

המבצע בתוקף עד סוף ספטמבר.

* באג:

מדפסת משולבת של קאנון דגם MX320 - המחיר אחרי הנחה: 300 שקל (הנחה של 35 שקל).

המבצע בתוקף עד סוף ספטמבר.