הורסים את תל-אביב

"TLV - עושים את תל-אביב" איננה סדרת ריאליטי אלא פרסומת אחת גדולה

"TLV - עושים את תל-אביב"

ימים ב'-ד' 22:30, ערוץ הבידור הישראלי של HOT

להלן תקציר סדרת הריאליטי "TLV - עושים את תל-אביב": 4 צעירים יפי-מראה מהפריפריה זוכים להזדמנות פז: לעבור לתל-אביב ולהתברג בעולם הבידור הנוצץ, שפעם עוד היתה הפרדה כלשהי בינו לבין עולם התקשורת.

ארבעתם חסרי כל ניסיון או כישרון בכתיבה, בעיתונות, בתקשורת או באקטואליה שאיננה רכילות. אך הפלא ופלא - הם זוכים להתברג בלב התעשייה, בלי להציג טקסט אחד שכתבו ובלי להפגין בקיאות כלשהי באותם תחומי סיקור שבהם אין להם מושג כלל ועיקר.

או, כפי שאומרת אחת הבנות: "אני מעוניינת בעולם הטלוויזיה". חלילה לא "מתעניינת".

בדרך הם נתקלים ביותר מדי אנשים שמתייחסים לרכילות זולה ברצינות תהומית. אחד מהם הוא הרכלן שי פרץ מ"פנאי פלוס", שאף ממליץ לנערת הפריפריות שכעת עובדת תחתיו כי כדאי לה שתתחיל עם גברים ושתצא איתם בשביל להשיג אייטמים.

"עושים את תל-אביב" איננה סדרת טלוויזיה מז'אנר הריאליטי, כי אם פרסומת אחת גדולה: לתעשיית הזוהר הישראלית המזויפת; לתל-אביב, שהופכת בסדרה לגדולה ולמעניינת בהרבה ממה שהיא באמת; אך בעיקר - וזו גם העילה להפקת הסדרה - זוהי הפרסומת לגופי תקשורת מסחריים: ערוץ הספורט, מגזין הבידור "פנאי פלוס" ומשרד יחסי הציבור "זאביק-דרור", המוגדר כבר בפרק הראשון כ"משרד יחסי ציבור יוקרתי, המטפל בלקוחות ענק מעולם העסקים והאופנה".

ומה שבאמת עצוב בכל הסיפור הזה הוא שהסיכוי של אותם צעירים נבערים להפוך לפובליציסטים ב"הארץ" הוא די גבוה. ראו מקרה מורן שריר, יוצא מגזין הבידור "רייטינג", שמונה השבוע לתפקיד מבקר הטלוויזיה של "הארץ"; או אביעד קיסוס, המאד מוכשר בפני עצמו, שגם החל את דרכו ב"רייטינג", ושזכה לא מכבר לטור שבועי ב"מוסף הארץ". מוסף שהעורך שלו, שי גולדן, מככב בימים אלה בריאליטי ("מחוברים") שמשודרת בערוץ 3 של HOT.

דווקא חבל

"לאב דווקא", ג' 22:00, YES דוקו

רונה סופר, הבימאית והגיבורה הראשית של הסרט התיעודי "לאב דווקא", סובלת ממוגבלות פיזית קלה, דבר אשר מקשה עליה, לדבריה, למצוא אהבה. בהחלט רעיון טוב לסרט, אבל למרבה הצער אין פה סיפור. הסיבה שסופר לא מוצאת אהבה אינה קשורה למוגבלותה. סופר לא מצאה אהבה כי לא קל למצוא אהבה.

כיוון שהסרט הוא על עצמה, היה על הגיבורה-במאית לאשש את התזה - או במילים קולנועיות: את הצהרת הכוונות שניסחה - טרם יצאה לדרך.

ראשית, אם היא חוותה אינספור דחיות, הדבר לא בא לידי ביטוי בסרט (בסך הכל שני בחורים נפרדו ממנה). שנית, היא לא עשתה תחקיר ושאלה נשים במצבה - הסובלות מנכות קלה, או שסובלות ממצב קשה יותר, על הקשיים שלהן במציאת אהבה - או להבדיל, על הצלחותיהן בתחום.

התוצאה, בהתאם, שטחית.