61% מבני-הנוער העבירו צפייה בתוכניות טלוויזיה לאינטרנט

כך עולה מסקר teenk ■ כ-40% מהנוער מבלים יותר משעה ביום בצפייה בתכני וידיאו ברשת ■ teenk מעלה ערוץ אינטרנט חדש, שיכיל תוכן גולשים ותוכן שיווקי, בהשקעה של 100 אלף דולר

האינטרנט הרג את הטלוויזיה? סקר חדש שערך משרד הפרסום לצעירים teenk מרמז שכן - 61% מבני-הנוער בישראל הודו כי כיום הם נוטים לצפות באינטרנט בתכנים טלוויזיוניים שבעבר העדיפו לצרוך באמצעות הטלוויזיה.

עוד עולה מהסקר כי יותר מ-40% מבני-הנוער מבלים יותר משעה ביום בצפייה בתכני וידיאו ברשת, וכי כ-14% אף צופים בהם יותר מ-3 שעות ביום.

בקרב אתרי הווידיאו הפופולריים בישראל בולט אתר שיתוף קבצי הווידיאו YouTube, כש-97% מבני-הנוער ציינו כי הם נוטים לצפות בו בתכני וידיאו.

במקום השני נמצאת הרשת החברתית פייסבוק - 60% מבני-הנוער דיווחו כי הם צופים בקטעי וידיאו שאנשים העלו לעמוד האישי שלהם ברשת החברתית.

אחרי פייסבוק מדורג אתר mako, עם 43% מהנסקרים שצופים בתכני וידיאו שמעלה זכיינית ערוץ 2 קשת לאתר שלה. אתרי הורדות הסרטים וצפייה בסטרימינג מדורגים במקום הרביעי (38%) ולאחריהם Flix, אתר הווידיאו של תפוז (21%).

אוהבים סרטונים מצחיקים

מהמחקר של teenk עולה כי בני-הנוער אוהבים בעיקר לצפות בתכני מוזיקה, סדרות טלוויזיה וסרטוני תוכן של גולשים באינטרנט - 85% הצהירו כי הם צופים בקליפים של מוזיקה באינטרנט, 73% אוהבים לצפות בתוכניות טלוויזיוניות, וכ-87% מבני-הנוער צופים בסרטונים מצחיקים ובתוכן וידיאו שנעשה על-ידי גולשים.

פרסומות וידיאו, באופן מפתיע, זוכות גם הן לפופולריות מסוימת בקרב בני-הנוער, כאשר כ-13% מבני-הנוער הצהירו כי הם צופים בהן. אולם, פרסומות המשולבות לפני הסרטון (פרה-רול) ובאמצע הסרטון (מיד-רול) צוינו גם כאחד החסרונות של צפייה באינטרנט, כשהחיסרון העיקרי בהשוואה לטלוויזיה טמון לדידם באיכות הצפייה (רזולוציה) ובבעיות הנובעות מרוחב פס.

הסקר הסטטיסטי נערך בקרב 312 בני-נוער בטווח הגילאים 15 עד 18, המשתייכים לקהילת teenk. זאת במסגרת המהלך החדש של המשרד - השקת ערוץ וידיאו אינטרנטי ייחודי שיפנה לאוכלוסיית בני-הנוער בישראל. עלות ההשקעה המדווחת במהלך נאמדת ב-100 אלף דולר.

ערוץ הווידיאו החדש, teenk TV, יכיל בתוכו כתבות ודיווחי וידיאו, שיכללו גם תכנים המוגדרים כתכנים שיווקיים עבור המותגים שאיתם עובד המשרד, לצד תוכן גולשים שיעבור עריכה ויועלה לערוץ.

"תוכן שיווקי זו לא מילה גסה, ולמותגים יש הרבה מה להגיד ומה לספר", מסביר יניב וייצמן, מנכ"ל teenk, ל"גלובס". "ערוץ הטלוויזיה האינטרנטי יהווה את הפלטפורמה הטובה ביותר לחשוף תכנים שיווקיים בלי מגבלות ובלי רגולציות".

בשלב הראשון יפעל הערוץ באופן עצמאי בפלטפורמה הקיימת של teenk, אולם וייצמן מוסיף כי החברה בוחנת בימים אלה הצעות מגופי תקשורת מקומיים לשיתופי-פעולה.

22
 22