טבע הפסידה בערעור: הפטנטים על ה-Evista תקפים עד 2014

ההחלטה מגנה על התרופה לטיפול באוסטאופרוזיס של אלי לילי אשר נמכרה בשנה שעברה בתמורה ל-682.2 מיליון דולר בארה"ב ■ "שמירה על תוקפם של 4 פטנטים - אינה טעות"

ענקית הגנריקה הישראלית טבע הפסידה בבית המשפט לערעורים בוושינגטון, לאחר שפסק היום (ד') לטובתה של חברת אלי לילי בעניין הגנת הפטנט על תרופת ה-Evista שלה לטיפול במחלת האוסטאופרוזיס (הידללות העצם). בכך חסם בית המשפט את טבע מלהשיק את הגירסה הגנרית שלה לתרופה עד למארס 2014. בית המשפט התייצב בכך לצידה של ההחלטה אותה פסק ביהמ"ש מערכאה נמוכה יותר, עלייה ערערה טבע.

ביהמ"ש לערעורים אמר כי "השופט לא טעה בכך ששמר על תוקפם של 4 פטנטים המשמשים בתרופה". בנוסף אישר ביהמ"ש לערעורים כי השופט פסק נכון בכך שלא נתן תוקף לשני פטנטים אחרים אשר יפקעו בשנת 2017.

ההחלטה מגנה על התרופה של אלי לילי אשר נמכרה בתמורה ל-682.2 מיליון דולר בארה"ב בשנה שעברה. מדובר בהחלטה חשובה מבחינתה של החברה אשר פטנטים על 3 מתרופות הדגל שלה אשר אחראיות לכ-40% מהכנסותיה יפקעו בשנת 2013. זאת לאחר שבחודש שעבר הפסדה בערעור בו ניסתה להגן על התרופה לטיפול בסרטן, Gemzar.

נציין כי בחודש פברואר האחרון אישרה נציבות התרופות האירופית לטבע למכור את הגירסה הגנרית שלה ל-Evista באירופה למרות שבית המשפט בארה"ב מנע ממנה מלשווק את התרופה בארה"ב. המכירות מחוץ לארה"ב של התרופה מסתכמות ביותר מ-300 מיליון דולר.