סקר: רק 2% מעורכי הדין מעוניינים להישאר בתפקידם הנוכחי

עפ"י סקר של חברת ההשמה קודקס, השאיפה המרכזית של עורכי הדין היא לעבוד כיועצים משפטיים בחברות ■ 73% רואים במקום העבודה הנוכחי שלהם תחנת מעבר למקום עבודה אחר

רק 2% מעורכי הדין רואים בתפקיד הנוכחי שבו הם עובדים תחנה הסופית של הקריירה שלהם, ויותר מ-73% מקרב עורכי הדין אמרו שמקום העבודה הנוכחי רק מהווה עבורם תחנה הכרחית בדרך למקום עבודה אחר - כך עולה מסקר שערכה לקראת השנה העברית החדשה חברת קודקס, מחברות השמת המשפטנים המובילות, המתבסס על תשובותיהם של יותר מ-1,000 עורכי דין.

באופן מפתיע, השאיפה המקצועית המרכזית של חלק ניכר מעורכי הדין, על-פי הסקר, היא לעבוד כיועצים משפטיים בחברות. יותר מ-30% מעורכי הדין הגברים ויותר מ-40% מעורכות הדין שהשתתפו בסקר אמרו כי זוהי השאיפה המרכזית בקריירה שלהם.

שואפים לעצמאות

חלומם של 24% מעורכי הדין ו14% מעורכות הדין הוא לפתוח משרד עצמאי, ויותר מ-14% מכלל עורכי הדין שואפים להיות שותפים במשרד גדול. רק כ-10% מעורכי הדין רוצים לעבוד כשכירים במשרדים.

על-פי הסקר, הרצון לקריירה במשרד עורכי דין הולך ונשחק עם השנים. אם בקרב עורכי הדין הצעירים (עם ניסיון של 0-1 שנים) 54% מעדיפים לעבוד במשרד - הרי שבקרב עורכי הדין בעלי 8 שנות ניסיון ויותר התמונה משתנה, ורק 29% מהם עדיין מעוניינים לעבוד במשרד עורכי דין.

תופעה הפוכה אפשר לראות ברצון של עורכי הדין להשתלב בחברה. בקרב הצעירים (0-1 שנות ניסיון), כ-30% מעוניינים להשתלב בחברה, ובקרב בעלי 8 שנות ניסיון ויותר, שיעור המעוניינים לעבוד בחברה עולה ל-48%.

לדברי מנכ"ל קודקס, אלינור מור-סיטבון, "ההסבר לנתונים הללו הוא שעורכי הדין הצעירים שמעוניינים לרכוש ניסיון והתמקצעות מעמידים בראש סדרי העדיפויות שלהם מקום עבודה שיהיה 'בית-ספר' טוב, ולכן מעדיפים את המשרדים שבהם הם יכולים להיחשף למגוון לקוחות וללמוד מניסיון של הקולגות".

באופן טבעי, היא מסבירה, "בהמשך הקריירה סדרי העדיפויות משתנים. התגמול, הצורך בהשפעה והאיזון בין העבודה לבית משחקים תפקיד מרכזי יותר מאשר בתחילת הדרך".

המגזר הציבורי

הסקר בדק גם את סוג מקום העבודה שבו מעדיפים עורכי הדין לעבוד. התוצאות מעלות כי כ-17% מהם היו רוצים לעבוד במגזר הציבורי, כאשר קיים הבדל מהותי בין המינים. רק כ-10% היו רוצים לעבוד במגזר הציבורי, לעומת כ-24% מעורכות הדין.

עוד ניתן ללמוד מהסקר כי 37% מעורכי הדין שואפים לעבוד בחברה, ו-19% שואפים לעבוד במשרדים בינוניים וקטנים. 11% מעורכי הדין אמרו כי היו רוצים לעבוד במשרדי בוטיק (המתמקצעים בתחום ספציפי).

11
 11