ההסתדרות בודקת ההטבות לחברי ועד עובדי חברת חשמל

ההנהלה הבטיחה קידום לאנשי הוועד בתמורה לתמיכתם ברפורמה במשק החשמל ■ עופר עיני זעם על הוועד, בוועד הודו שנוצרה מראית עין בעייתית

ההסתדרות הכללית בודקת את מהות המו"מ שניהל ועד עובדי חברת החשמל עם הנהלת החברה, שבמסגרתו הוצעו לאנשי הוועד הטבות שונות, לרבות קידום מקצועי, כך נודע ל"גלובס". במקביל מנהל הוועד מו"מ על הרפורמה, שבמסגרתו אישר לראשונה את פיצול מערך תחנות הכוח של החברה.

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד אבי ניסנקורן, פנה לאחרונה אל יו"ר ועד העובדים, מיקו צרפתי, וביקש ממנו הבהרות בעניין. הפנייה של ניסנקורן נעשתה לאחר שיו"ר ההסתדרות, עופר עיני, הופתע לקרוא ב"ידיעות אחרונות" וב"גלובס" על דבר המו"מ של העובדים עם ההנהלה.

עיני, כך נודע, כעס מאוד על הוועד, במיוחד בשל מראית העין שיצר המו"מ הזה: אנשי הוועד מקבלים הבטחות לשמש מנהלי מחלקות עם רכבים צמודים המקבילים לרכבים של סא"ל בצה"ל, ובאותה שעה מסכימים לחלק את החברה ולהפריט שליש מתחנות הכוח שלה. יצוין כי חברי הוועד לא דיווחו לעובדי החברה על המו"מ שהם מנהלים עבור עצמם.

ההטבות נחשפו על ידי ועד חטיבת המהנדסים במרחב הצפון שהצביע נגד ההחלטה על פיצול תחנות הכוח של החברה. לדבריהם החליטו ראשי ועד המהנדסים לחשוף את ההטבות במטרה להסביר לעובדים "מה מביא חבר ועד ארצית לשכוח את בוחריו ולהצביע בעד הצעה שפירושה פגיעה בציבור העובדים".

"הדג מסריח מהראש"

צרפתי הבהיר לניסנקורן כי אין קשר בין המו"מ על הרפורמה לבין המו"מ על מה שהוא מכנה "הסדרת הפעילות של חברי הוועד". צרפתי טוען כי זה כמה שנים מבקשים הן בוועד והן בהנהלה להסדיר את שעות העבודה של חברי הוועד ואת המעמד שלהם, ועל כן ניהלו מו"מ בעניין. עם זאת, צרפתי הודה כי נוצרה מראית עין בעייתית, בשל סמיכות המו"מ לדיונים על הרפורמה.

"עופר עיני צריך לערוך בדיקה יסודית ולהשתמש במידת הצורך בסמכותו לפרק את הוועד של החברה. אם לא יעביר מסר חריף שכזה, יהיו מי שיגידו שהדג מסריח מהראש" - כך כתבנו כאן לפני כשלושה שבועות. עיני, שמנהל באופן אישי את המו"מ על הרפורמה במשק החשמל ונחשב למי שמינה את מיקו צרפתי לחבר הנהגת ההסתדרות, אכן פתח בבדיקת הפרשה והעביר את המסר. בהסתדרות סירבו להתייחס לידיעה.