אין רכבת קלה בגוש דן: המדינה תדחה הצעתה הסופית של MTS

בתחילת השבוע יפנו הצדדים רשמית למנגנון הבוררות, כדי שיכריע בשאלה האם הופר הסכם הזיכיון בין MTS למדינה ואם כן מי מהצדדים אחראי להפרתו

המדינה תדחה את הצעתה הסופית של קבוצת MTS, זכיינית הקו האדום של פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן. כך מעריכים מקורות בשני הצדדים. בתחילת השבוע יפנו הצדדים רשמית למנגנון הבוררות, כדי שיכריע בשאלה האם הופר הסכם הזיכיון בין MTS למדינה ואם כן מי מהצדדים אחראי להפרתו.

במנגנון הבוררות חברים עו"ד אלי זוהר מטעם MTS, השופט בדימוס בועז אוקון מטעם המדינה והשופטת בדימוס יהודית צור, הבוררת המוסכמת על שני הבוררים. שני הצדדים מעריכים כי בינתיים תחלט המדינה בימים הקרובים את הערבויות הבנקאיות שהפקידה MTS, ששוויין עומד נכון להיום על 147 מיליון שקל.

הצעתה האחרונה של MTS הוצגה למדינה ביום חמישי במסגרת פגישה בין החשב הכללי באוצר שוקי אורן ונציגי MTS בראשות מנכ"ל אפריקה ישראל איזי כהן. הצעתה של MTS מאמצת למעשה את מרבית מרכיבי ה"הצעה הסופית" שהעבירה המדינה ל-MTS ב-10 באוגוסט.

ואולם, ל"גלובס" נודע כי MTS החליטה שלא להודיע כי היא מקבלת את הצעת המדינה, משום ש-MTS אינה מכירה בתוקף ההודעה של המדינה על ביטול הסכם הזיכיון שצורפה להצעה הסופית. בנוסף, MTS לא צרפה מסמכים המעידים כי הבנקים המלווים את הקבוצה מחויבים להצעתה. גורם המעורב בפרויקט מטעם המדינה אמר ל"גלובס", כי "בשורה התחתונה הם לא שמו את הכסף על השולחן כך שבעצם הם נמצאים באותו מקום שבו הם היו לפני שנתיים".

הפגישה התקיימה בהמשך להודעת המחלוקת שהעבירה MTS למדינה, כאשר עלפי ההסכם מחויבים הצדדים להיפגש ביניהם לפני פנייה למנגנון הבוררות ביניהם. בנוסף, הפנייה למנגנון הבוררות יכולה להיעשות לא לפני שיחלפו עשרה ימי עבודה מיום משלוח הודעת המחלוקת