אובמה יכריז: תוכנית לשיפור שוק העבודה בהיקף 50 מיליארד ד'

בתוכנית שתוצג היום: תמיכה בבנייתם או שיקומם של כבישים ומסילות רכבת, הרחבת והארכת קיצוצי המסים לעובדי מעמד הביניים והגדלת המימון להוצאות על תשתיות ועל אנרגיה ירוקה

נשיא ארה"ב, ברק אובמה צפוי להכריז היום (ב') כאשר האמריקנית חוגגים את "חג העבודה" על תוכנית רב שנתית (6 שנים) לבניית תשתיות אשר מיועדות להזניק את ייצירת מקומות העבודה בארה"ב, אשר היקפה הכספי יסתכם ב-50 מיליארד דולר, כך מסר גורם רשמי בבית הלבן.

אובמה מחוייב לעבוד בשיתוף עם הקונגרס שייצטרך לאשר את מימון התוכנית, אשר גם כוללת הצעה תשתיתית במערכת הבנקאית אשר תאפשר מינוף של הון פרטי. אובמה צפוי להודיע על התוכנית במילווקי, שם הוא ישא נאום לכבוד ה"לייבור דיי", נאום אשר באופן בלתי פורמלי יציין את תחילת הקמפיין לעונת הבחירות הקרובות לבתי הנבחרים שיחולו ב-2 בנובמבר הקרוב.

כאשר שיעור האבטלה בארה"ב נוגע כמעט ב-10% (9.6%), ההערכות הן כי הדמוקרטים צפויים להפסיד את הרוב בקונגרס והממשל של אובמה מנסה לשכנע את המצביעים כי המדיניות של הדמוקרטים יכולה להוביל את דרכה של ארה"ב אל מחוץ למיתון החמור ביותר מזה 70 שנה.

הגורם הרשמי בבית הלבן מסר גם כי התוכנית תכלול תמיכה בבנייתם או שיקומם של כבישים ומסילות רכבת ברחבי המדינה. נושאים נוספים שאובמה עשוי לדבר עלייהם במסגרת התוכנית הם הרחבת והארכת קיצוצי המסים לעובדי מעמד הביניים והגדלת המימון להוצאות על תשתיות ועל אנרגיה ירוקה.