בעקבות הפחתת דמי הקישוריות: פרטנר נסוגה ממכרז החשכ"ל

החברה החליטה כי תנאי המכרז לא משתלמים לה ■ התחרות במכרז צפויה להיפגע והמחירים יעלו כאשר רק סלקום ופלאפון יתמודדו בו

חברת פרטנר , בבעלותו של אילן בן-דב, נסוגה ממכרז החשב הכללי (החשכ"ל) ולא הגישה הצעה, כך נודע ל"גלובס". החברה אישרה שהחליטה שלא להתמודד במכרז. מדובר במכרז הגדול ביותר במדינה, שכולל שירות לעובדי מדינה בהיקף של עשרות אלפי מנויים (ללא משפחות). כפי שפורסם ב"גלובס", חברות הסלולר הביעו תרעומת על תנאי המכרז והגישו מאות הסתייגויות במטרה להכניס בו שינויים, אולם הרוב המוחץ של ההסתייגויות לא התקבל.

סלקום דווקא מתמודדת

סוף השבוע היה המועד להגשת ההצעות בכתב של חברות הסלולר לחשכ"ל. ההצעה בכתב אמורה היתה לאשר כי החברה מתכוונת לעמוד בכל התנאים של המכרז, לרבות פריסה, אספקת מכשירים בזמן, קנסות וכדומה. המחיר המקסימלי שהציב החשכ"ל היה 14 אג', משמע החברות היו אמורות להציע מחיר נמוך מזה. פרטנר הגיעה למסקנה שבעקבות הפחתת תעריפי הקישוריות והעובדה שקיים יתרון משמעותי לפלאפון, שכבר משמשת ספקית השירותים הסלולריים למדינה, הסיכוי שלה להרוויח במכרז נמוך וכן הרווחיות שלו עבורה כשחקן חדש לא גבוהה גם היא.

בעקבות החלטתה של פרטנר לא להתמודד במכרז חשכ"ל עוצמת התחרות נחלשת; סלקום ופלאפון יצטרכו להתמודד ביניהן במקום שתיווצר תחרות בין שלושה שחקנים.

לא מן הנמנע שהמחירים יהיו קצת יותר גבוהים בהיעדר מתחרה כמו פרטנר במכרז.

ההחלטה על ההפחתה בתעריפי הקישוריות משפיעה על פרטנר בצורה דומה להשפעתה על סלקום, מבחינת הפגיעה בהכנסות וברווחיות. עם זאת סלקום החליטה כן להתמודד במכרז. לפי הערכות, ההוצאה המיידית שלה על סבסוד מכשירים עשויה להגיע אף ליותר מ-100 מיליון שקל, אם מביאים בחשבון את הדרישה של החשכ"ל להציב אנטנות בפריסה פנימית בכל משרדי הממשלה. פלאפון ביצעה כבר חלק גדול מההשקעות בהיותה ספק קיים, ולכן היא נדרשת לפחות השקעות מיידיות.