שטיגליץ תוקף: "מדיניות הצנע באירופה - הימור מסוכן והרסני"

חתן פרס נובל ג'וזף שטיגליץ טוען כי צעדי הקיצוץ הדראסטיים של מדינות האיחוד עשויים לפגוע קצות בצמיחתן וגם בהתאוששות הכלכלה האמריקנית

בזמן שבאירופה מתהדרים ביישום מוצלח של הקיצוצים שגזרו על עצמן המדינות המובילות של האיחוד - תוקף היום בבודפשט זוכה פרס נובל לכלכלה,ג'וזף שטיגליץ , את המגמה וטוען כי מדובר ב"הימור מסוכן" של מדינות אירופה בעל פוטנציאל הרסני לכלכלה העולמית.

לטענתו, "אם גרמניה, אנגליה וצרפת ימשיכו להיות מחוייבות לרעיון הקיצוץ התקציבי - הדבר יביא להאטת הצמיחה באופן שתהיה לו השפעה מערכתית על אירופה כולה".

לא זאת בלבד, שטיגליץ טוען כי השפעת הצעד עשויה לחצות את האוקיינוס ולפגוע משמעותית גם ביכולת הצמיחה של ארה"ב: "אירופה חלשה משמעותה גם יכולת ייצוא קטנה יותר לארה"ב ופגיעה בהתאוששות הכלכלית באמריקה", הסביר.

"העדויות הברורות כרגע הן שהצמיחה הן בארה"ב והן באירופה תהיה נמוכה משמעותית מהפוטנציאל ונמוכה משמעותית מהנדרש כדי להביא לירידה בשיעור האבטלה", אמר שטיגליץ היום.

שטיגליץ כיהן בעברו ככלכלן הראשי של הבנק העולמי ומתפקד כעת כפרופרסור לכלכלה באוניברסיטת קולומביה שבניו יורק.

דבריו של שטיגליץ נאמרו, בין היתר, על רקע שורת נתוני מאקרו מאכזבים שפורסמו היום באירופה והצביעו גם על קיטון בפעילות הסחר של גרמניה הנחשבת לכלכלה הדומיננטית ביותר באיחוד.