אירופה ננעלה בעליות עד כ-1.2% על אף פתיחה שלילית

ביפן נחתם המסחר בעליות שערים במרבית המדדים - הניקיי הוסיף 0.8%, על רקע היחלשות הין ■ הריבית בבריטניה נותרה ברמה של 0.5% ■ BP מרכזת עניין לאחר פירסום הדו"ח אמש

האופטימיות בנעילת המסחר אתמול בניו יורק וההנפקה החיובית של אגרות החוב בפורטוגל סייעו למשיקיעים ושלחו את אירופה לנעילה חיובית, על אף פתיחה שלילית שנרשמה הבוקר. לונדון ופאריס ננעלו בעלייה של 1.2%, כאשר פרנקפורט הוסיפה 0.9%. המשקיעים ביבשת לא התרגשו מהגירעון שהתרחב במאזן המסחרי של בריטניה ובשעה זו מוסיפים המדדים המובילים עד 0.9% לערכם. במרבית בורסות אסיה נרשמה גם כן מגמה חיובית, כשבראש צועד מדד הניקיי היפני שהוסיף 0.8% לאחר צניחה של 2.2% אתמול

בלונדון הכבידו בפתיחה על המדדים מניות סקטור הצרכנות על רקע דו"חות מאכזבים ביחס לצפי המוקדם המעוררים גם דאגה באשר לקיטון אפשרי בפעילות הכלכלית במדינה. הגירעון המסחרי של בריטניה התרחב מעל למשוער והגיע ל-8.7 מיליארד ליש"ט בחודש שעבר לעומת צפי מוקדם לגירעון במאזן המסחר של 7.5 מיליארד "בלבד". מאוחר יותר פורסם כי הבנק המרכזי במדינה הודיע, כצפוי, כי הוא מותיר את הריבית הבסיסית ברמה של 0.5%.

מניית BP נסחרה על רקע עליה מרשימה שרשמה אתמול בוול סטריט לאחר פירסום דו"ח הבדיקה הפנימי שלה בעניין דליפת הנפט החמורה במפרץ מקסיקו.

המסחר בבורסות אסיה ננעל גם הוא היום (ה') באוירה חיובית עם עליות שערים במרבית המדדים המובילים. מדד הניקיי שרשם אתמול נפילה חדה של 2.2% על רקע התחזקות נוספת בשער המטבע היפני התאושש היום. הבורסה בשנחאי יוצאת דופן בהיבט זה - שם נרשמו דווקא ירידות שערים משמעותיות.

המטבע היפני, הין, ממשיך לרכז עניין רב בשוקי המזרח כאינדיקציה למידת האמון של המשקיעים בכלכלות המערב. אחרי שאתמול נסק המטבע לשיא חדש של 15 שנים ונסחר סביב רמות של 83.3 ין לדולר בלבד - מצטנן הבוקר מעט המסחר במטבע והוא נסחר סביב שער של 83.74 ין לדולר.

המסחר במזרח מתנהל על רקע עליות השערים שנרשמו אתמול בערב בניו יורק והושפעו בעיקר מפרסום נתוני ספר הבז' של הבנק המרכזי, ה"פד": על פי הדיווח, כלכלת ארה"ב מצליחה לשמור על התרחבות "מתונה", זאת למרות "הסימנים של האטה נרחבת" שנראו בתקופה האחרונה בארה"ב - מאמצע יולי עד סוף אוגוסט.

בגזרת המניות הבולטות, נציין את מניית חברת התעופה קתאי פסיפיק שעולה היום בשיעורים גבוהים בבורסה של הונג קונג על רקע דיווח חיובי עם תחזית לשיפור משמעותי בתוצאותיה ברבעון הבא.

החוזים העתידיים על המדדים בוול סטריט מצביעים גם הם בשלב זה על עליות קלות של עד 0.3% בפתיחת המסחר.