מסתמן: אורי שנער יחליף את יוסי רוזן כיו"ר הזכיינית רשת

שנער, שעמד בראש הזכיינית המתחרה קשת במשך כעשור, משמש זה מספר חודשים כיועץ לחברת עופר מדיה, בעלת השליטה ברשת

אורי שנער, לשעבר נשיא קשת, צפוי להתמנות לתפקיד יו"ר זכיינית ערוץ 2 המתחרה, רשת. ל"גלובס" נודע כי בימים אלה מתקיים מול שנער משא-ומתן למנותו למחליפו של יוסי רוזן כיו"ר הזכיינית, לאור בקשתו של רוזן לוותר על התפקיד.

שנער, העומד בראש סטארט-אפ האנימציה אניבום, משמש זה מספר חודשים כיועץ לחברת עופר מדיה, בעלת השליטה ברשת, ובכללה גם לזכיינית. על-פי ההערכה, למהלך שצפוי שנער לעשות אין כל השלכה על החברה שבסיסה בניו-יורק.

שנער עמד בראש זכיינית ערוץ 2 קשת במשך כעשור בין השנים 1995 ל-2005. בשנים אלה שימש תחילה כמנכ"ל, ובשנת 2002 הפך לנשיא כשאבי ניר מונה למנכ"ל לצדו. לאחר המכרז השני לערוץ 2 עזב שנער את הזכיינית בטונים צורמים, שהביאו לתביעות הדדיות בינו לבין הזכיינית. בסופו של דבר הגיע הנושא לפשרה בין הצדדים בדצמבר 2008.

בשנת 2006 הקים שנער את אניבום, מיזם סטודיו אנימציה וירטואלי, ובהמשך אף העתיק את מגוריו לניו-יורק על מנת לקדם את הפרויקט.

בראשית השנה הודיע יו"ר קבוצת עופר, אודי אנג'ל, כי שנער יספק שירותי יעוץ אסטרטגי בתחומי הניו-מדיה, יזמות, רגולציה ותוכן לחברת עופר מדיה, זרוע התקשורת של הקבוצה, שהיא בעלת השליטה ברשת ושותפה בחברת לוגיה. על-פי ההסכם שנחתם אז, שנער אמור היה לספק שירותי ייעוץ מצומצמים, על-פי רוב בשיחות טלפון תקופתיות מארצות-הברית.

לכניסתו של שנער לתפקיד יו"ר הזכיינית רשת עשויות להיות השלכות משמעותיות על פעילותה. בניגוד לרוזן, לשנער יש רקע מוכח בתחום התוכן הטלוויזיוני, והוא נתפס כבר-סמכא בתחום.

בשנים האחרונות רשת נמצאת בנחיתות אל מול קשת, הזכיינית הבכירה בטלוויזיה המסחרית, וחובותיה נאמדים ב-100 מיליון שקל. למרות שרשת הצליחה לצמצם את הפסדיה בכ-75% השנה ולשמור שהרייטינג שלה לא ידרדר אל מול התחרות הגוברת, היא עדיין מצויה במצב מאתגר לנוכח העובדה שהיא אמורה להגיע בשנת 2012 למצב שיאפשר לה כלכלית ותכנית לעבור לשידור של 7 ימים בשבוע, עם המעבר הצפוי לשיטת הרישיונות בשידור המסחרי.

כניסתו של שנער לזכיינית מסקרנת גם לאור אישיותו הדומיננטית של שנער, שעשויה להשליך על מנכ"ל רשת, אבי צבי. יצוין כי צבי עומד גם בראש חברת עופר מדיה, והיה זה שמינה את שנער ליועצו.

מרשת נמסר כי "אורי שנער משמש כיועץ לעופר מדיה בכלל ולרשת בפרט, ותורם מניסיונו הטלוויזיוני זה מספר חודשים".

דובר עופר מדיה הבהיר כי "מר יוסי רוזן הוא יו"ר רשת, ומר אורי שנער הוא יועץ מיוחד לעופר מדיה בנושאי מדיה".

את תגובת אורי שנער לא ניתן היה להשיג.