3 שנות השעיה לעו"ד ששלח יד בכספי לקוחות שהופקדו אצלו

בגזר הדין של עו"ד יעקב הימלפרב צוין כי "לא יעלה על הדעת שעורך דין, שכל מהותו ועיסוקו הינו בתחום השלטת החוק וההגינות בחיי היום-יום, ינהג בחייו האישיים כאילו אין דין ואין דיין"

בית הדין המשמעתי של מחוז תל-אביב בלשכת עורכי הדין גזר, ברוב דעות, 3 שנות השעיה בפועל ושנתיים השעיה על-תנאי ממקצוע עריכת הדין, על עו"ד יעקב הימלפרב, שהעלים ועיכב בידיו במשך שנים כספי לקוחות שהופקדו אצלו בנאמנות.

בנוסף התברר כי לעו"ד הימלפרב יש 6 הרשעות משמעתיות קודמות, בין היתר בגין משיכת צ'ק ללא כיסוי, אי-רישום זכויות של לקוח מקרקעין, התנהגות בלתי חברית כלפי קולגה למקצוע והתעלמות מקבילה משמעתית כנגדו.

בגזר הדין צוין כי "לא יעלה על הדעת שעורך דין, שכל מהותו ועיסוקו הינו בתחום השלטת החוק וההגינות בחיי היום-יום, ינהג בחייו האישיים כאילו אין דין ואין דיין".

גזר הדין ניתן במסגרת תלונתם של ברוך ואביגיל יעיש, שהצטרפו לקבוצת רכישה שניהלה קרן "גואלי הקרקעות", אותה ייצג עו"ד הימפלרב. לטענת בני-הזוג, הם הפקידו בידי הימלפרב את כספי התמורה בגין העסקה לצורך שמירתם בנאמנות. לאחר שנים שבהן לא נעשה רישום זכויות בקרקע, עליה היה אמור להיבנות בניין המגורים של קבוצת הרכישה, ביטלו בני-הזוג את הסכם הרכישה באמצעות בית המשפט וביקשו את החזר כספי הנאמנות.

בקובלנה שהוגשה נגד הימלפרב נטען כי חרף החלטת בית המשפט, לפיה עליו להשיב את הכספים, הוא לא החזיר את הפיקדון למתלוננים. רק לאחר דרישות חוזרות ונשנות מצד הלקוחות, שגובו בהחלטות בית המשפט, הוסכם כי הימלפרב יחזיר את כספי הנאמנות בתשלומים.

במארס הורשע הימלפרב, לפי הודאתו, בעבירות של הפרת חובת נאמנות, אי-אחזקת כספי פיקדונות בחשבון פיקדון, אי-שמירת ערכו של פיקדון, מעשים הפוגעים בכבוד המקצוע, התנהגות שאינה הולמת עורך דין ועבירות נוספות על כללי האתיקה של הלשכה.