התעתוע של ה-"like"

משווקים, אל תסמכו רק על פייסבוק - יש תוכן שמתאים לו ויש כזה שמתאים למקום אחר

עד לא מזמן, גוגל היתה המקום הראשון ברשת אליו פנו משתמשים שחיפשו אחר אינפורמציה, וכל אתר מסחרי הבין כי על מנת להגדיל את התנועה (הטראפיק) לאתר שלו - הוא חייב להגביר את הנוכחות שלו בגוגל. אולם, הפופולריות המתמשכת של אתרים חברתיים, ובראשם פייסבוק, יצרו מציאות חדשה - גוגל זה טוב, אבל לא מצוין.

על מנת להגדיל את מספר הגולשים שנחשפים למותג חייבים לייצר נוכחות גם בזירות כדוגמת פייסבוק. על-פי דו"ח שפרסמה בסוף השבוע חברת קומסקור, באוגוסט האחרון גולשים בארה"ב שהו לראשונה יותר זמן בפייסבוק (41.4 מיליון דקות בחודש) מאשר באתרי גוגל, הכוללים גם את YouTube וג'ימייל (39.8 מיליון דקות בממוצע בחודש), או באתרי יאהו. על-פי דו"ח מוקדם יותר של חברת Gigya, כ-20% מהמשתמשים שמבלים באתרים חברתיים מתבססים על רשתות חברתיות ככלי הניווט העיקרי שלהם ברשת.

מה זה אומר למשווקים? שעליהם להיות יותר אגרסיביים. במקום לחכות לפעולה אקטיבית של הגולש, שיבחר לחפש אחר המותג בגוגל או בכל מנוע חיפוש אחר ואף יבקר בפועל באתר המסחרי של החברה - המותגים חייבים לתחזק נוכחות דיגיטלית מקיפה, ו'לתפוס' את הגולש במקום שבו הוא מבלה הכי הרבה זמן.

כך, אם גולשים מבלים יותר ויותר זמן באתרים חברתיים וניזונים מפיסות המידע שמעלים החברים שלהם - הדרך הטובה ביותר למשוך תשומת-לב ולהפיץ מידע, כולל מידע מסחרי, היא באמצעות זרם ההודעות של המשתמשים ברשתות חברתיות. חבר עשה 'לייק' למותג קסטרו? הסיכוי שאעשה 'לייק' למותג כנראה גבוה יותר.

אולם, לא מדובר בשינוי קוסמטי שעל המשווקים לעשות, וכל מפרסם שיישען רק על קהילת הצרכנים שלו בפייסבוק יעשה טעות. רבים הם הצרכנים שעדיין מחפשים אחר אתר ממוסד או רשמי על מנת לקבל את המידע הרלוונטי להם, ולא סומכים על פייסבוק. עבור מותגים שמתבססים על מכירות באינטרנט ככלי ליצירת הכנסות, הפגיעה בטראפיק של אתר הבית יכולה להיות אף קשה יותר.

רק משווקים שישכילו להפנים כי הערוצים הדיגיטליים השונים הם לא פלטפורמות מתחרות אלא משלימות, יצליחו להרוויח מ"נדידת" הגולשים.

מותגים צריכים ליצור אבחנה בין תוכן שמתאים לקהילת המותג בפייסבוק לבין תוכן שמתאים לאתר הרשמי, והכי חשוב - ליצור תלות וזיקה בין שתי הזירות ולעודד גולשים לעבור ממרחב וירטואלי אחד למשנהו.

אינפו: גולשים בארה
 אינפו: גולשים בארה