ועד מחוז ת"א הקצה תקציב למשוב השופטים למקרה שייכשל המו"מ

‎הוועד המחוזי בלשכת עורכי הדין מתכוון לדרוש מהוועד המרכזי תקציב שנתי של 14 מיליון שקל - ומוחה: התקציב שאושר לנו ב-2010 לא מספק

ועד מחוז תל-אביב בלשכת עורכי הדין החליט להקצות סכום של 100 אלף שקל במסגרת תקציבו לשנת 2011 לצורך עריכת משוב השופטים - אם המגעים עם נציגות השופטים לא יעלו יפה.

בנוסף נודע ל"גלובס" כי בכוונת ועד מחוז תל-אביב להגיש לוועד המרכזי של הלשכה בקשה לתקציב שנתי כולל של כ-14 מיליון שקל, בדומה לשנה שעברה, אז אישרו המוסדות הארציים לוועד מחוז תל-אביב תקציב של כ-10 מיליון שקל בלבד.

אתמול (ב') נחשף ב"גלובס" כי יו"ר נציגות השופטים, השופטת ורדה אלשיך, מינתה את השופטים יצחק שמעוני וגלית ויגוצקי לדון עם יו"ר ועד מחוז תל-אביב בלשכה, עו"ד דורון ברזילי, בדבר היוזמה לחדש את משוב השופטים. יצוין כי הוועד המרכזי דחה לפני חודשים אחדים הצעה לקיים משוב שופטים ארצי, זאת עקב התנגדותו של ראש הלשכה, יורי גיא-רון, למשוב כזה.

בהצעת התקציב שמגבש ועד מחוז תל-אביב לשנת 2011 נמתחת ביקורת חריפה על הימנעותו של הוועד המרכז מלהעניק לוועד התל-אביבי, שבו רשומים כשני שלישים מכלל חברי הלשכה, את צרכיו התקציביים.

"בתקציב המקוצץ, שאושר בלית ברירה על-ידי ועד המחוז", נכתב בהצעה, "לא היה כדי לספק ולו במעט את הצרכים האמיתיים של המחוז, ויש בו כדי לפגוע פגיעה של ממש באיכות ובטיב השירותים הניתנים לחברים, עד כדי ביטול שירותים שניתנו בעבר או שניתנים על-ידי מחוזות אחרים".

בין היתר צוין כי צומצם מספרן של החקירות הנערכות בענייני אתיקה ובמטרה למנוע את השגת גבול המקצוע, צומצמו שעות פעילות הספרייה המשפטית בבית אריאלה, צומצמה רכישת ספרות משפטית מקומית וזרה וכן תוכנות משפטיות, לא נפתחו לשכות קשר בערים כגון הרצליה, ראשון-לציון, נתניה, כפר-סבא ועוד, לא ניתן סיוע כלכלי לעורכי דין במצוקה, ולא שודרגו מערכות מחשב.