אלשיך נוזפת בברזילי: "לא האמנתי למקרא עיניי ב'גלובס'"

השופטת התייחסה לידיעה לפיה ועד מחוז ת"א בלשכת עורכי הדין הקצה תקציב למשוב השופטים, למקרה שהדיאלוג בין נציגות השופטים לבין הוועד לא יעלה יפה ■ "מה הטעם במו"מ?"

יו"ר נציגות השופטים, השופטת ורדה אלשיך, מותחת ביקורת על התנהלות ועד מחוז תל-אביב בלשכת עורכי הדין. זאת, לאחר שאלשיך גילתה, באמצעות הפרסום ב"גלובס" בשבוע שעבר, כי ועד המחוז הקצה סכום של 100 אלף שקל בהצעת התקציב לשנת 2011 לצורך עריכת משוב שופטים, במקרה שהדיאלוג בין נציגות השופטים לבין ועד המחוז לא יעלה יפה.

בהודעת מייל ששיגרה ליו"ר ועד המחוז, עו"ד דורון ברזילי, ושהגיעה ל"גלובס", כתבה אלשיך: "הצטערתי לקרוא את הידיעה הקשורה לנושא התקציב של ועד מחוז תל-אביב. לא האמנתי למקרא עיניי, ולכן פניתי לבדוק את הנושא, וקיבלתי לכך אישור גם ממקורות בלשכה.

"אני מבינה כי הוועד המחוזי ביקש אישור, במסגרת התקציב השנתי שלו, לסכום של 100 אלף שקל לטיפול בנושא המשוב. מה טעם יש בהידברות שאותה הצעת, כאשר אתם כבר מתארגנים תקציבית לעריכת משוב?? עולה כי כל ניסיון ההידברות בין השופטים לבין מחוז תל-אביב אין בו כל טעם. אתם סימנתם את המטרה, ואף קבעתם את התוצאה של ההידברות - כישלון! עולה כי למעשה אתה רואים בהידברות מס שפתיים בלבד. האם אני טועה?".

אלשיך הוסיפה כי "הידיעה הניבה תגובות קשות וקיצוניות בין השופטים, ביחס למפגשים מכל סוג בין השופטים לבין פעולות הלשכה בוועד מחוז תל-אביב. כל זאת בטרם התקיימה ולו שיחה אחת בנושא. אין לי, כפי שאמרתי לעיל, אלא להצטער על כך".

עו"ד ברזילי מיהר להשיב לאלשיך כי אין מדובר בהחלטה סופית לקיים משוב, אלא בהקצאה תקציבית למקרה שיהיה צורך בכך, הנובעת מכללי מינהל תקין.

"כידוע לך", כתב ברזילי, "מחייב המינהל התקין בהכנת תקציב שנתי על מנת להיערך לנושאים העומדים על הפרק, לרבות תקצוב משוב השופטים, באם יוחלט בסופו של יום לקיימו. אין המשמעות של בניית סעיף תקציבי זה או אחר כי חייבים לנצלו או להוציאו לפועל.

"ההידברות עם נציגות השופטים היא יוזמה שאני קידמתי ופעלתי נמרצות ליישמה. זאת, לאור פנייתך אליי ומתוך הכבוד הרב שאותו אני רוחש לך ולחברייך השופטים, ומבחינתי ההידברות היא כנה לחלוטין".

ברזילי מזכיר במכתבו לאלשיך כי אלמלא התערב בעצמו בנושא המשוב, היו חברי ועד המחוז מחליטים זה מכבר לקיים משוב בלא כל הידברות. "אני מבקש להבהיר באופן חד-משמעי כי ועד המחוז יגיע להידברות כנה, אמיתית, מתוך נכונות לשמוע את עמדת השופטים, ומתוך תחושת אחריות כלפי מערכת המשפט. אין באישור התקציב עקרונית כדי ללמד על כוונה להוציא את המשוב לפועל בהכרח".

ההידברות בין ועד המחוז לבין נציגות השופטים בנוגע למשוב אמורה להתחיל אחרי החגים.